Jobb...


Halloj alla,

Long time no see... Livet har varit turbulent på den sista tiden. Det har varit upp och ner med Mackan som resulterade i att vi hamnade på botten och gick våra olika vägar. Jag har jobbat som ett djur och varit sjuk som sjutton. Deppat över diverse saker, och det har varit väldigt fram och tillbaka med allt i livet. Mycket som hänt. Mycket bra, men likväl mycket dåligt. Jag vill inte klaga alltför mycket men det har som sagt kännts ganska så tungt, och jag har haft en del att tänka på.
Jag blev väldigt nedstämd där ett tag och det kändes inget kul längre, med något. Det blev jobbigt alltsammans men nu känner jag att jag har fått tillbaka hoppet. Och det må låta rätt cheesy men jag var förbi domkyrkan här i Uppsala och samlade mig igårnatt. Jag var på väg hem efetr en jättetrevlig vinkväll hos Ciccie med Pernilla när jag kände att jag lika gärna kunde gå upp och i alla fall titta på den magnifika byggnad den faktiskt är. Sagt och gjort. Det var så lugnt och stillsamt och jag kände att jag fick tron tillbaka. Tron på mig själv och hoppet om en bättre morgondag.
Jaja, jag vet cheesy... :P Men det var faktiskt så det var och jag vill passa på att rekommendera alla att svänga förbi domkyrkan för man får sån energi. Och det har inget med religion att göra mer om att söka sig till ett ställe som bär på en historia och som är ett kulturellt objekt. Ett museum eller en kyrka, en moské eller vad som. Bara det bär på ett historiskt värde, för de ställena har sådan magi runt sig. Sådan energi och kraft.
Jag blev i alla fall lyckligare, så jag ser inte varför ni inte skulle kunna bli det. Ni kan ju ge det en ärlig chans, jag gjorde det och känner mig aningen piggare idag. :) Lite som pånyttfödd. Faktiskt...

/Belma

Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt att en kyrka kan göra en glad.. Men det är nog nånting med lugnet i dem... Tror jag i alla fall. Hur som helst... Does that offer of yours still stand? I så fall vill vi gärna ha hjälp av dig den 6e april... Långfredagen.

2007-03-22 @ 12:34:04
Postat av: Nina

namnet hängde inte med....

2007-03-22 @ 12:34:30
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Bellis

Hah! I made you an offer you couldn't refuse ;) Givetvis är det still on the table. Du får höra av dig om tid och så, men givetvis hjälper jag gärna till =)

2007-03-22 @ 12:41:15
URL: http://belmas.blogg.se
Postat av: Nina

va kul! Vi bjuder på lunch eller middag eller både och, givetvis. Hör av mig när det närmar sig, men vi har hyrt lastbil från kl 8 på morgonen. Blir det för tidigt för dig är det bara att komma vid en mindre ogudaktig tid så plockar vi upp dig!

2007-03-22 @ 14:39:35
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Ingvar

Idag är det torsdag.

2007-03-22 @ 20:15:24
Postat av: Bellis

Det menar du inte, käre Ingvar..? Hade du inte talat om det för mig hade jag gått och undrat vad det varit för dag idag.

2007-03-22 @ 20:22:23
URL: http://belmas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0