An offer I couldn't refuse


Halloj alla,

Vilken magisk dag jag haft idag. Först var päronen och jag och shoppade lite i Gnesta och for strax därpå ut till Trosa, där solen sken och vattnet glittrade sådär som det ska om somrarna. Vi strosade runt bland gamla hus och små marknadsplatser, längs med ån och in på de små turiststråken. Jag blev förälskad och insåg snabbt att jag ville spendera fler dagar i den underbara staden (med det roliga namnet). Jag blev kär, och jag tror jag kommer flytta ut dit så fort jag får tillfälle till det. Om inte fortare än så. Fyfan vilket underbart ställe. Om ni inte haft tillfälle att besöka staden än, ta er tiden. Det är värt en omväg.
Sedan for vi hem efter en kort shoppingrunda i Trosa och far grillade medan mor och jag fixade med annat. Vi tog en långlunch ute på verandan och kikade ut över Kyrksjön, där vattnet var relativt lugnt med tanke på att det faktiskt blåste ute. Efter maten diskuterade vi semestrar och min käre far kände att han var extra generös och erbjöd mig en semester. Jag ska bara hitta vart jag vill åka och hur länge jag vill stanna, han och mamma betalar och står för "veckopengen" jag ska ha med mig dit.
Nu sitter jag och letar resor nästintill lite maniskt och småkollar på tv. Ska nog ta mig en glass och gå ut på verandan igen. Kika ut över vattnet och fundera vidare på vart jag vill ut och resa, vad jag vill se och uppleva och vilken strand jag vill ligga och pressa på.

/Bellis

Kommentarer
Postat av: Nina

å herregud va skönt! JAg är inte alls avundsjuk!

2007-06-17 @ 14:04:00
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Bell

Känns himla skönt att kunna komma ifrån och bara få bada en sväng, faktiskt. :) Inte vara avundsjuk nu, Nina, för du gifter dig snart lilla fröken och det om NÅGOT är ju underbart fantastiskt (=

2007-06-17 @ 23:21:45
URL: http://belmas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0