Lånelista

Nina you made my day, en av de längsta listorna jag sett. Yay! Enjoy...

Senaste impulsköp:
Hårfärg.

Bästa fikat: En stor kopp kaffe och pecannötkaka, eller cheescake.
Färg du hatar: Rent konkret så är jag inte vänligt inställd till större mängder av en färg.
Nåt som gör dej förbannad: Idioter.
Så får du motion: Promenader fram och tillbaks.
Om du var en blomma: Skulle jag vara en gerbera. Because I like them. En stor rosa gerbera!

Det dyraste du äger: Mina nya tuttar? Hah, ja det vore ett bra svar. Ingen aning dock.
Tidigaste barndomsminnet: När morfar läste tidningen och jag petade i den lite för att störa och han prasslade med den... Var lika skitkul varje gång.
Första frågan du ställer till ny bekantskap: Brukar du gå här ofta? :P Nej jag vet inte, jag pratar för mycket för att minnas...
Samlar på: Minnen, foton, sockerpaket.
Underskattad grönsak: Champinjon.
Överskattad grönsak: Celleri. (skyr det som pesten, tillsammans med sparris och kronärtskockor)
En bil är en: Bil. Transportmedel.
Pryl du inte kan vara utan: Mobil och data.
Ditt livs aha-upplevelse: Svårt.
Lyx är: Att få sitta på ett café med en bok eller en vän och inte tänka på något annat än sällskapet.

Tidningar du prenumererar på: UNT.
Du gör med 100 upphittade kronor: Impulsköper nåt.
Nån du saknar: Provstress. Låter helt sjukt, men jag saknar den känslan lite. Nu har jag så många att det blivit vardag på nåt vis...
När grät du senast: Dunno.
Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: Jag har inget intresse av att bry mig om sånt.

När är du gammal: Det var jag för länge sen. Är inne i en andra andning nu :P

Svart eller vitt? Beror på humör och tillfälle.
Mjukt eller hårt? Mjukt, eller ja. Vad pratar vi om?
Homo eller hetero? Yay, gay! Skitsamma. Det är en fråga om preferens.
Höger eller vänster? Höger.
Stor eller liten? Stor.
Loket eller Oldsberg? Loket, för bövelen.
Göteborg eller Stockholm? Stockholm, tack.
Kram eller puss? Jag är en kram-människa.
Vagn eller buss? Tunnelbanevagn, yes.
Hyrfilm eller bio? Bio, eller nej. Hyrfilm. Så kan man prata utan att annat folk blir arga. Bara sällskapet.
Gräs eller grus? Gräs - kryp. Hatar kryp, och ogillar gräs per automatik. Men gräs är skönare än grus.
Piggt eller opiggt? Jag misstänker att jag lider av kronisk opigghet.
Pasta eller potatis? Både och. Fast pasta mer.
Tjänare eller tjäna? Kan man få ha en tjänare, och tjäna nog för att själv slippa jobba? Bill Gates, marry me. :P
Is eller mjukglass? Sak samma.
Natt eller dag? Natt
Felix eller Heinz? Heinz

NK eller Myrorna? NK

Marsvin eller hamster? Ingedera. Inga djur, mer än jag här inte.
Rakad eller orakad? Vem och var?
Biffig eller slank? Biffig
Blåögda eller brunögda? Men herregud. Dessa detaljer. Men brunögda. Själv har jag gröna.
Popsnöre eller sportfåne? Ingedera.
Naken eller pyjamas? Naken i så fall.
Linda Skugge eller Linda Rosing? Linda Rosing, på default. Hade velat strypa Skugge för att se henne dö långsamt.
Peter Stormare eller Peter Jihde? Stormare.
Kaffe eller te? Kaffe, för sjutton gubbar.
Champagne eller ramlösa? Ramlösa. Champagne ger mig huvudvärk.

Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? Väggen.
Bakispizza eller bakischirre?
Inget, tack.
Förfest eller efterfest? Förfest, fast efterfest hellre om man inte är allför packad.
Plastbestick eller plastbröst? Sporks.
7-eleven eller Pressbyrån? 7-eleven, de har varm pasta och är öppna när tunnelbanan inte går.
Glasögonorm eller linscooling? Glasögonorm.
Plugga eller jobba? Vara ledig? Jobba, hellre.

Planka eller pröjsa? Pröjsa. 20 spänn har väl alla råd med?!
Yngre eller äldre? Äldre.
Lång eller kort? Lång. Jag, lång. Han, lång. Allt långt... Yes, children.
Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist... Skulle du fortsätta dejta honom/henne? Rent konkret så funkar ju inte det.
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? Ja. Inte ofta men det händer.
Tycker du om ord? Mais oui, mon ami.
Nämn namnet på en tennisspelare? John McEnroe. Oww, honom gillar jag.
Finns det någon du ogillar starkt? Givetvis.
Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd? I'm not one to pass up an opportunity like that. Konflikter är bra, man får vädra.
Om någon trycker ner dig, vad gör du då? Det sker så sällan så jag vet inte. Är man en sån som låter sig tryckas ner till att börja med kanske man ska tänka om.
Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? Mitt enda handikapp är att jag inte vet hur man ber om hjälp.
Är du svartsjuk?
Det händer.
Vad gjorde du igår kväll? Sov mest.
Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Skulle inte kunna vara mindre intresserad av vart människor väljer att gifta sig. Det är deras val, inte mitt.
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Bokmärke, inte i dess konkreta form utan oftast paperslappar eller prislappar och sånt. Hundöron är fult, har jag fått lära mig.
Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Nej, dock en hel dröse med filmatiseringar av böcker som jag hade velat göra om.
Tyckte du om att gå i skolan? Ja det gör jag än. Fast det var lite roligare förr, vill jag minnas.
Vilket ämne gillade du bäst när du gick i skolan? Engelska och Samhällskunskap, jag med.
Vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan?
Tyska, tror jag. Det gick bra, men jag orkade aldrig ta mig till lektionerna.
Minns du någon speciell person (lärare, kompis, annan personal) från din skolgång? Absolut.
Har du fortfarande kontakt med någon från din klass? Hehe, större delen av min bekantskapskrets.
Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag? Don't care, USA- light :P
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? Läkare, obducent, allt som har attgöra med att röra döda eller sjuka människor. Inget som har med djur att göra. Inte heller högt upp (höjdrädd), inget rutinarbete. Det finns mycket jag inte skulle kunna göra.
Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut ur garderoben"? Skulle nog bli ganska chockad, men relativt obrydd.
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? See a penny, pick it up. All day long you'll have good luck.
Tror du att vi är styrda av ödet eller har vi en fri vilja? Båda spelar in.
Vad är ditt favoritpålägg? Grevé eller Svarta Sara. Gärna skinka med, men jag kan leva utan.
Vad är det första du tänker på när du vaknar? 'Vad är klockan.'
Är du troende? Troende, ja. Religiös, inte det minsta.

Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet? Gudars så patetiskt om man inte kan ta sig till toppen för egen maskin. Då kanske man ska prova på ett annat yrke.
Tycker du om stearinljus? Ja?
Använder du hårbalsam? Yes.
Hav eller sjö? Hav.
Har du någon skrivare? Ja men inte inkopplad.
Har du någon scanner? Ja, även den är inte inkopplad.
Vad har du för väckarklocka? Mobilen.
Hur ofta klipper du tånaglarna? När det behövs.
Har du betalat månadens räkningar? Mais oui.
Använder du hudlotion? Ibland.
Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? Måste man välja? Salt i så fall.
Chips/ostbågar/jordnötsringar? Chips. Hatar jordnötsringar.
Tycker du om Dr Pepper? Aldrig provat.
Äpple eller Päron?
Äpple.
Äter du fiskbullar? Icke.
När klippte du dig senast? För nån dag sen.
Har du fått riktig massage någon gång? Japp, har en egen massör som jag besöker.
Tycker du om rökt kött? Massvis.
Vilken är din favorit på Mc Donalds? McFish är äckligt god. Men cheeseburgaren och den lilla burgaren. Mumma!
Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat? Max. Alltid Max. Jag har blivit frälst.
Platt eller vanlig dataskärm? Platt.
Vad har du för mobiltelefon? Motorola C139. Lånetelefon medan min är på lagning.
Hur betalar du dina räkningar? Internet.
Dammsög du bakom soffan sist du dammsög? Jag har ingen soffa.
Är det ordning eller oreda i dina byrålådor? Ordning.
Har du överkast på sängen? Nix.
Har du brutit något någon gång? Yes.
Vad är den värsta sjukdom du haft? Inga större grejer.
Har du blivit sövd någon gång? Mjo.
Lever din mormor? Ja och tacka fan för det.
Har du varit med på TV? Ja, på lokaltv. Sexigt :P
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? Kan du tro att jag inte har NÅGOT bättre för mig alls.
Använder du tofflor? Dusockor á la Hästens.
Är du en Besserwisser? Alltid.
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? Ja? Står den i kylen och är okej så är bakterierna intakta.
Beskriv din humor: Torr och sarkastisk.


Kommentarer
Postat av: Joanna

Jeeeesus. Vilken lista. Fast det är kul att ha nåt att läsa när jobbmailen känns för tråkiga... :)

2006-10-03 @ 16:51:53
URL: http://joannathilen.blogg.se
Postat av: Bell

Weii, att du orkar ta dig igenom den är ett mirakel (=

2006-10-03 @ 21:40:53
URL: http://belmas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0