Dagens toffel...


Halloj alla,

Gårdagskvällen fick ett abrupt slut när jag insåg klockan 1 att jag var på tok för trött för att gå ut och festa med damerna. Kände mig helt slut. Trasig. Huu... Men inatt sov jag som en bebis. Och idag vaknade jag piggare än på länge. Men jag har vant mig vid att ta en nappytime mitt på dagen och just nu kämpar jag med att inte somna över tangentbordet.
Kom hem till Uppsala rätt sent på eftermiddagen igår, för jag spenderade hela dan hemma hos M. Och dan innan dess. Och det var himla mysigt. Käka pizza och kolla på film, sen somna ihop och vakna på samma sätt... Har ju saknat det där lite, faktiskt. Att verkligen ha nån där. På riktigt. Emotionellt såväl som fysiskt. Det är lite magiskt tycker jag. Att vardagen bara blir lite extra ljus bara för att man har nån att dela den med. Alla detaljerna. De roliga och de tråkiga. För man kan inte riktigt det med vänner, inte på samma sätt. Och så får man en extra garderob med roliga tröjor och mysbyxor.
Det med är rätt positivt (=
Utöver det här så ser jag fram emot Julen. Mer så än någonsin. Och i år ska jag ha en julgran. En röd, plastgran från Rusta. Och så ska jag ha julmiddag för mina söta vänner. Något innan Julafton, så folk kan närvara. Så jag kan närvara :P Och det ska bli himla mysigt att fira Jul med familjen, som vanligt. Och baka lussebullar och dricka glögg. Och vara ledig. Lite i alla fall. Och sen shoppa på mellandagsrean, och fira nyår med vänner. Men först ser jag fram emot min födelsedag, som ju är runt hörnet. Och det är visst vintern med. Och snön. Som jag längtar efter så... Och all Julmusik, som jag älskar men tröttnar på så snabbt. Allt det där längtar jag efter och ser fram emot. Men det jag ser fram emot mest är ytterligare ett år med mina nära och kära.

/Bell

Kommentarer
Postat av: G

Belma!

Ursäkta att jag surnade till lite väl mycket igår kväll! Det var onödigt eftersom det egentligen bara var ett tjafs om teknikaliteter som inte hade någon förankring i verkligheten. Oproffesionellt av mig att reagera så och dessutom idiotiskt att vara otrevlig och arrogant mot DIG när du bara försökte vara snäll. Jag vill verkligen be om ursäkt för mitt uppträdande!

Hoppas att ni fick kul sen iaf! :-)

/G

2006-11-12 @ 20:53:19
Postat av: Bell

G, du har inget att be om ursäkt om. Det var ett tjafs, ett privat tjafs, som jag inte hade med att göra. Jag gav mig in i det (oavsett intentioner) så det är inget snack om saken. Du får vara sur, och hon får vara sur men nästa gång vet jag bättre än att ge mig in i det (= So, no harm done. Hoppas du inte var sur resten av lördagskvällen för det vore trist. Vi hade det trevligt, men jag kilade tidigt eftersom jag var trött som sjutton.
Hoppas för bådas skull att ni löser alla små tristesser mellan er så ni kan bo ihop i lugn och ro :)

2006-11-12 @ 22:09:39
URL: http://belmas.blogg.se
Postat av: Joanna

Värst vad ni är förståndiga då... :P

2006-11-13 @ 12:37:50
Postat av: Bell

J; hahaha. Jag var fetingförståndig. Yay. Samlar vuxenpoäng på riktigt. Men som sagt, ni ska ju lösa sånt själva utan min och Annelies inblandning.

2006-11-13 @ 12:42:06
URL: http://belmas.blogg.se
Postat av: Förståndig 1

...Vuxenpoäng? Vänta bara tills du skaffat morgontidning, fläckborttagningmedell mm. Då kan vi snacka vuxenpoäng!

2006-11-14 @ 19:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0