Barn av idag...

Halloj alla,

Jag vet inte riktigt hur jag ska känna när jag sitter och läser bloggarna idag. Folk verkar ha tappat greppet om verkligheten, helt och hållet. Nicole Ritchie hyllas till höger och vänster... Flickan som är smalare än min klädhängare. När blev det acceptabelt att se så ut, och än värre... fashionabelt? Flickebarnet (ja, jag vet att hon är äldre än mig) ser sjuk ut. Förr i världen hade man tvångsintagit henne på något rehabiliteringshem, numer ser man upp till henne. Jag vet inte jag, det känns som att intelligensnivån på barnen av idag har sjunkit markant. Flickor kan ni inte se att detta "modet" är sjukt, på så många plan. Inte bara att barnen av idag inte ser hur sjuka de ser ut, de verkar vara allmänt hjärntvättade eller mer lobotomerade än något annat. Som en stor skock får, utan någon egen vilja eller egen smak. Det som dessa modeoffren presenterar ska följas slaviskt.
Om jag hade kunnat få välja hade jag velat sektklassera dagens modeindustri, som plötsligt öppnat upp betesmarker på alla samhällsskick. Och det har gått ner i åldrarna... LÅT BARNEN FÅ VARA BARN!
Helvete.
Jag blir bara så förbannad, när jag ser samma sak stå i allas bloggar, vi ska hylla dessa människor som inte ens kan klä på sig själva på morgonen utan behöver någon som gör det åt dem. Sist jag kollade kunde mitt kusinbarn (som är två år gammal) klä sig själv. Varför kan då inte dessa fullvuxna människor göra det? Varför måste man regrediera för att kunna bli känd? Varför måste man vara en komplett idiot för att lyckas? Och sen när behöver vi någon annan människa för att hjälpa oss att klä oss? Herregud, vad hände med individualiteten? Vad hände med individen..?
Människor är inte flockdjur, varför envisas NI med att fostra om varandra? Varför kan vi inte bara gå tillbaka till det mest basic, att klä oss själva, att tänka själva och att klara oss utan stödhjul.
Skärp er folk! Det här börjar bli pinsamt... Barn som beter sig som vuxna och tvärt om. Det finns ingen balans längre. Och jag kan inte bara sitta där och se på när mänskligheten sakta men säkert tar död på sig själv.
Det här är pinsamt!
Bäääää!
/Belma

Kommentarer
Postat av: Nina

jag håller med! samtidigt tycker jag synd om Richie och tjejer som hon som ständigt ska få skit i media för att de är smala. Om någon någonsin skulle låta dem vara ifred (både positivt och negtivt) så kanske de skulle gå upp ett par kilo och se normala ut?

2006-06-27 @ 22:30:10
URL: http://ninasblogg.blogg.se
Postat av: Bellis

Ond spiral måhända. Men samtidigt så valde dessa töser att utsätta(?) sig för media, så egentligen tycker man att de borde vart förberedda på att krav skulle hagla in från höger och vänster. Man får helt enkelt stå på sig, om man vet på sig själv att man inte mår bra får man dra sig undan och ta hand om sig själv och sin hälsa. Jag vet inte, jag saknar den där empatiska genen när det gäller vuxna människor och deras val att förstöra sig själva. Oavsett hur de går tillväga.

2006-06-27 @ 22:41:41
URL: http://belmas.blogg.se
Postat av: Nina

mhm... you got me there

2006-06-28 @ 07:16:07
URL: http://ninasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0