Patong, Thailand

Älskade människor, gör er själva en tjänst då ni väljer semestermål. Kom till Patong. Vilken stad! Själv gjorde jag det dumma misstaget, än en gång, och valde hotellstandard före resmål. Jag vet, dumma sig Belma. Dumma dumma sig. Ni förstår, var gång jag reser tänker jag att strandnära och hög hotellstandard är det som räknas. Hur mycket pengar man lägger ut innan resan ens har börjat. Jag har lärt mig nu. Nästa gång jag kommer hit, till Thailand där jag nu befinner mig, ska jag åka till turistmålet Patong. Varför? Jo, jo för här finns ALLT! dagliv och nattliv. Djur finns, i form av fåglar. Det är hanterbart. Grodor och monströsa kackerlackor finns alltså inte. Tycker ni om djurliv är Nai Thon således perfekt för er. Dock inte för ett asfaltsbarn som yours truly. Så min dag i Patong har varit utsökt. Jag har shoppat, fått världens bästa ansiktsbehandling och fixat naglarna. Jag har fikat och rökt (jag är på semester nu och får) och helt glömt bort att äta. Nu ska jag strax äta italienskt (when in Rome, nej vänta Patong) och sen betala dyrt för att återgå till grodor och andra läbbiga djur. Dumheterna i norr. Men with all that said, vilket jävla ballt land detta är. Oioi!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Åh älskade Thailand.

2011-03-22 @ 23:09:21
URL: http://fannysahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0