DROPKICK!


-ninja chop-

Nej, jag choppar inte. Jag är sjukt taggad inför konserten i april. Och imorgon åker jag för guds skull. En vecka i paradiset. En hel vecka av drinkar, bad och shopping. En vecka av ren njutning. Något jag längtat efter så! Att bara få vara, få vila.

Jag hade sett fram emot sol, alla snackade om att det skulle vara fint väder. Så var jag hos Marajah och Råbot sa bittert: det är ju regnperiod nu. Och ja, han jinxade mitt fina väder. Jävla Råbot. Så nu får mitt paradis regn. Och jag vet inte varför, eller jo det gör jag, men jag älskar idén på sommarregn än mer än sommarsol. Få turister på stranden, ingen trängsel. Man får se en genuinitet som inte infinner sig då vädret är för bra.

Jag längtar.

Denna våren och försommaren är fullspäckad. Först Thailand. Sen Dropkick Murphys, efter det Kroatien och slutligen Iron Maiden. Nej, vänta, jag ska till Aruba i vinter och till Sicilien på sensommaren. Hah, mycket roligt att se fram emot. Många aktiviteter nu när man äntligen blivit singel. Fast det är egentligen bara en sak jag saknar just nu.

Marajah, I trust you know who. Nej vänta, haha, alla vet ju. Ja, herregud, vilken överraskning. Men jag har hittat en person som får tankarna att bara snurra. Och känslorna att blossa upp, som de en gång gjorde för min stora tjärlek. Men skillnaden nu, från då, är att jag är lyckligt ovetande om framtiden. Han fick mig att le. Det var många år sen sist. Han fick mig att känna mig awkward. Som jag har längtat!

/Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0