En halv hästsvans

En pytteliten tofs får jag till i håret. Den ni.

Här sitter jag, i min lilla graviditetspolo. Fråga inte vad jag menar, förklaring uteblir. Nåväl, här sitter jag utan en tråkig tanke i närheten. Jag är nöjd. För första gången i mitt liv är jag helt nöjd.

Jag hade fantastiskt kul igår. Det var söndagsmiddag i Casa de Belms, och det bjöds på trerätters. Jag har snöat in mig på italiensk mat och det var givetvis därifrån inspirationen kom. Jag hatar egentligen att ha folk över när saker inte är fullt färdigställda hemma och jag fick en del kommentarer om att jag borde byta stolar i köket och så vidare. Mycket riktigt, behöver jag det, men jag har andra saker att tänka på.

T ex min hemska tandvärk som hållt på och härjat loss i min mun. Jag har ont konstant, och har så haft i 5 dagar nu. Hade jag varit snäppet rikare hade jag gått till min nya tandis genast. Men Peter är dyr, och jag är fattig så det får vänta i veckorna två.

Mycket sker nu, samtidigt. Förändringar i kroppen. Påtagliga sådana, tandvärk (ständig sådan) och så har jag slutat röka. Att jag är lättirriterad nu är inget underverk. Att jag överhuvudtaget kan kommunicera med människor utan att bita dem är däremot just det, ett underverk. Av bibliska proportioner, dessutom. 

Arbetet flyter i varje fall på bra. Jag känner mig varmare i kläderna, lite tryggare i mina arbetsuppgifter. Snart ska jag börja fundera på vart jag ska åka i sommar. Semester blir det, hem till USA troligtvis. För när jag tänker hem tänker jag alltid på USA. Men var, ja den biten ska jag försöka luska ut.

Tänker mig NY, men det blir för varmt där. Kan tänkas att jag åker till Philly eller Chicago. Dit har jag inte varit på år och dagar. Jag har förvisso gott om tid på mig att tänka. Och det blir nog något ad hoc innan.


Nu arbeit!


//Bells

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0