Nya jag



Jag känner mig som en ny människa. Jag vet inte vad som flugit i mig, men jag känner mig som en bättre människa, förnyad. Snyggare, bättre. Det är inte "Eat, pray, love" som har fört med sig detta, för jag hann läsa en halv sida igår innan jag slocknade. Nej, jag vaknade nästintill död imorse. Jag kände mig inte speciellt sexig, om vi så säger. Så jag beslöt mig för att göra något åt det.

Medan jag nallade lite på min ciabatta lade jag grunden för det som skulle bli den fasta idén om att jag måste klippa mig. Nu är det gjort. Håret plattat. Jag känner mig otroligt snygg i denna frilla. Helt klart värdig N. Mer så än någonsin.

Trots en otroligt jobbig förkylning som gjort mig hemmavarande (men arbetande, ändå) känner jag mig ovanligt levade idag. Jag mår psykiskt bra, även om den fysiska biten ligger i sängen med jobbdatorn och jobbtelefonen i högsta hugg. Det är rätt skönt att kunna jobba hemifrån, när man mår så här och inte bara vill ligga och vältra sig i sin egen misär.


Den tidigare omtalade frillan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0