Val 2010

Jag är lite tagen av detta val. Varför? Nej det är inte för att SD har fått så många röster, alla som följt valet från start måste ha förstått att SD skulle plocka många röster. Det som förvånar mig är att många tar det som något omöjligt dåligt. Jag är första generationens invandrare och bör säkerligen tycka att SD är förfärliga människor som bör kapitulera under trycket. Men det är inte min åsikt. Jag tycker att SD har många bra idéer. Det finns mycket luftslottsbygge i deras partiprogram men det finns det i övriga partiers program också.
Detta är folkets val och folket verkar finna en trygghet i SD.
Jag tycker att politiker bör ta till sig av rädslan som många verkar leva med. Hjälp människor att känna sig trygga. Jag hade gärna sluppit mycket av skiten som finns i detta land. Svenskar såväl som invandrare. Alla som inte drar sitt strå till stacken borde kanske tvingas till att ta ansvar eller sättas i exil. Och Sverige bör INTE ta in fler invandrare innan man tagit hand om de som finns här. Krav på språktest bör tillämpas. Avskaffa socialbidraget, så som det ser ut idag. Om en fullt arbetsför människa inte vill jobba så bör inte halva min lön gå till dennes extravaganser. Socialbidrag i MAX ett år bör tillämpas. Därefter är det alle man för sig själv.
Jag är trött på att betala för andra. Lägg skattepengarna på vettigare saker. Skolan, först och främst. Vården. Låt pengarna gå till utveckling och förbättring, inte till blodsugare. Svenska såväl som invandrare, alla blodsugare borde klippas bort.
Radikalt, kanske men det vore fint.
Javisst, det skulle säkert innebära att de platser som idag är otrygga blir än värre när människor inte får någon inkomst. Men förr eller senare skulle problemet försvinna. Det reder sig självt. Hur vidrigt det än låter. Och jag är för övervakning, mer övervakning på rätt platser. Vi här hemma behöver inte fler kameror och patruller. Där jag bor sker inga brott. Inte i Danderyd och Lidingö heller. Där alla kameror sitter. Sätt upp övervakning i Rosengård, Alby och Tensta.
Folket har talat. Jag ger dem mitt stöd. Jag röstade blått. Folkpartiet, faktiskt. De har sunda åsikter och en sund inställning, dvs de står för sina åsikter. Det gör jag med. Och jag stödjer dem i deras arbete.
Ska jag vara ärlig så hoppas jag alliansen väljer att samarbeta med SD hellre än miljöpartiet. Jag fixar inte dem och den skit de spyr ut. Fyfan.

Utöver valet stod jag i ett annat val (och kval). Jag var med Magz och tittade på soffor på IKEA. Tror det blir en vit Ektorp med tillhörande fotpall. Känns som ett bra val. Får nu se om det blir så eller ej. Jag är lite sugen på den kombinationen faktiskt. Få se, få se.

Bells

Kommentarer
Postat av: Marajah

Som vanligt kan jag inte mer än att nicka och hålla med!

2010-09-20 @ 16:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0