Längtan efter förändring...


Sömnen den bedrar mig, med min hjärtesorg... Men älskling i natt kom du tillbaka, och allting var förlåtet i en sällsynt lycklig dröm. Och just i ögonblicket när jag vaknar, hänger skuggan av hoppet kvar i mina rum.

Jobbet går segt. Jag lyssnar på WMMR för att få tiden att gå. Och det fyller sitt syfte. Tiden går snabbare. Dag 1 av 10 utan cigg. Mensvärk i hela kroppen, huvudvärk av nikotinbrist. Jag har haft bättre dagar. Men det är den överhängande känslan av tomhet som gör mig nervös. Jag skakar i kroppen. Olycklig som få. Jag vet inte varför, men jag känner mig tom.
Som ett vakuum. Ett svart hål som suger åt sig allt inombords. Jag borde vara rädd, men det är jag inte förmögen till att vara just nu. Just nu står allt still. Och jag väntar. Det är allt jag kan göra. Vänta och se. See how this one plays out.

Jag längtar efter Honom. Han upptar mina tankar alltför ofta. Ständigt. Nej, gott folk jag menar inte M. Han är ute ur mitt liv, på riktigt. Vi är inte ens vänner, så stressa ej upp er.

Denna någon har varit så uppenbar att jag förbisett honom. Man såg inte skogen för alla träden. Men så såg jag honom. Såg och föll. Dumheter. En upptagen man. Kille. Vad fan man än vill kalla honom. Han är ett underbarn. Ett konstverk. Varför såg jag dig inte när du var ledig, mon ami?

Vem vet..?

En sak är säker. Så länge han har någon är jag inte intresserad. Inte alls. Han skulle kunna stå för mig, in his birthday suit utan att jag ens skulle titta. Och att röra är otänkbart. Jag lärde mig något av mitt sviniga ex. Jag vill aldrig mer försätta mig i en sån situation, och jag vill ALDRIG att en annan person försätts i den sitsen. M lärde mig vad jag inte vill ha och vad jag inte vill vara.

Men jag drömmer om honom. Jag längtar på ett plan jag inte gjort på flera år. Sist var det nog med Magnus. Han upptog alla mina tankar, känslor. Jag var i detta vakuum då med. Jag var det så länge. Jag försökte ersätta honom med en dålig kopia. Men se hur det gick.

Jag tror jag måste vänta på orginalet denna gången. Jag vill inte ha fler kopior. Inga fler sociala experiment.

Idag börjar väntan.

/Bells

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0