Crazy


Igår, när jag låg sömnlös i min säng, när jag vred och vände på mig kom jag att tänka på en låt jag hört för många år sen. Ingen märkvärdig låt, av ett obskyrt hippieband. Jag har inte hört några andra låtar från dem, men denna spelade min kusin för mig cirkus '92.

Och nu, 18 år senare, kom jag att tänka på den när jag låg alldeles sömnlös och utmattad i min sköna säng. Jag kunde inte hjälpa det. Jag satte på telefonen, som alltid är i flygplansläge när jag sover, och letade upp låten på Youtube. Jag var förvånad och glatt överraskad över att jag, 18 år senare, ännu kunde låttexten.

Så innan jag somnade lyssnade jag till låten ett par gånger och sjöng för mig själv i mörkert med skuggornas dans som ackompanjemang. Och medan skuggorna dansade längs väggarna, dansade mina tankar kring diverse händelser i mitt liv.

Jag kunde inte somna. Jag var för arg och besviken på min chef. Och med en medvetenhet styrde jag om mina tankar till hans anlete. Hans leende. Jag vet mycket väl att endast det kan lugna mig när jag är upprörd. Och mycket riktigt somnade jag fort.

Tack M, för ditt leende som ger mig sådan ro att jag kan somna trots känslostormarna. Tusen gånger tack.

/Bells


Ovan nämnda låt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0