Dagens överraskning


Till skillnad från existenz så är dagens överraskning här inte en äcklig bild på en fet brud med för lite och för små kläder eller människor som saknar lemmar. Nej, här är dagens överraskning en kollega. En man jag aldrig pratat med förut, mer än utbytet av enstaka ytliga hälsningsfraser. Men han var ovanligt insiktsfull. Väldigt trevlig.

Jag gillar när vuxna människor är trevliga, utan baktankar. Utan faktiskt är det utan vidare anledning mer än att det ligger i deras natur. Sånt värmer. Det blir ett litet glädjeämne.

Inatt sov jag bra. Väldigt bra. Jag frös dock som ett barn i en frysbox. Men det är petitesser. Saker man kan frånse, om man så önskar. Imorse fick jag lämna in mitt prov till vårdcentralen. Jag kunde inte vänta längre, jag gick upp klockan 7. Det var länge sen jag gjorde det och kände mig pigg. Men jag hade saker att se fram emot idag.

Först och främst att lämna in mitt prov. Idag är det dessutom arbetstidsförkortning. Jag kommer alltså endast att arbeta till 12-13. Sen bär det av hem för att ta en tupplur, bära ner minnena efter en svunnen tid till källaren och sortera tvätt. Inatt tvättas det, banne mig! 21-24. Som jag älskar min tvättstuga.

Imorgon är det Gamex. Jag har sett fram emot det som en tok. Det ska bli skitkul att se vad för nya spel som ska släppas och kanske ett tillfälle att kika på mitt stora hatobjekt: Blizzard. Jag har länge funderat på att börja spela WoW. Har provat det några gånger och den senaste gången var det faktiskt riktigt roligt. Jag ska se lite grann om det är värt att spendera tid på det. Elva-och-en-halv miljon människor kan inte ha SÅ fel. Lite modern eskapism kanske blir aktuellt. Även för denna gamla traditionalist.

Jag behöver en ny hobby, och jag vet av egen erfarenhet att WoW dödar tid som inget annat. Så om ett år eller så kanske jag kommit igång, haha. Får tvinga Maggot att lära mig spela. Om jag så måste hytta, med näven. Eller båda nävarna. Vem vet. Jag tror aldrig jag kommer att komma ifrån min förkärlek till konsollspel men jag känner att jag behöver komma in i datorspelandet om jag nu ska läsa den utbildningen.

So here goes...

/Bells


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0