Om att sluta älska


I love you 'til the end...


Någonstans, i en annan tid, i en annan värld trodde jag på de orden. Jag trodde man skulle älska för alltid, för evigt. Jag trodde jag kunde vara så dedikerad en och samma känsla. Jag hade fel, jag säger och menar det. Jag trodde jag skulle dö utan hans närvaro, vissna likt en blomma. Men jag tror att mina barndoms fantasier om en enda prins visade sig missledande. Redan från dag ett.
Jag älskade honom över allt annat, men när tilliten försvann avtog även känslorna. Jag trodde de skulle återvända, tilltron likaså, men det har uteblivit. Istället finns ett tomrum, som bara fyllts med ilska och hat. Men det är känslor jag inte längre vill ha i mitt liv och därför väljer jag nu att säga det som smärtar mest;

Jag älskar inte dig längre. Jag vet inte säkert om jag någonsin älskat dig. Jag håller av dig, och tycker om att umgås med dig, men du är giftig och jag kan inte umgås med dig. Du gör mig illa till mods och illamående, och de känslor jag en gång haft för dig har överskrivits med känslor av hat och illvilja. Jag vill inte känna illvilja mer, det är inte min sak och jag väljer därmed att aktivt utesluta dig ur mitt liv.
Om saker går ihop som jag vill kommer jag kräva mina nycklar tillbaka och lämna dina. Sen kommer vi aldrig mer att ses. Det sista utbytet så att säga.

En nära vän sa nyligen att man inte kan vara vän med sina föredetta. Jag har alltid tidgare kunnat det, nåväl, men jag kommer att exkludera dig ur mitt liv. Jag vet inte om jag någonsin mer vill veta av dig. Den du blivit är en vedervärdig person som sprider olycka. Jag kommer under sommaren endast träffa de som skänker mig glädje. Jag kommer endast göra saker som jag vill, och du är överflödig.

Jag vill tacka dig för tiden som varit, du har lärt mig vad jag inte vill ha. Det är väldigt värdefullt. Jag hoppas att ditt liv tar fart, jag hoppas du finner någon som gör dig lycklig och som du i retur kan göra lycklig. Jag hoppas du har lycka i ditt liv, för i samband med att du klev ut ur mitt liv så kom lyckan smygandes in genom ett öppet fönster. Lycka till med allt, och jag hoppas vi aldrig mer tar upp kontakten. Jag vill inte veta av dig, och jag hoppas du kan respektera det.

Bye and thanks for all the fish, som en annan skulle ha sagt.

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0