One moment in time...


When I'm more than I thought I could ever be...


Ja, mycket har skett sen sist. Egentligen intet nytt. Jobbet rullar på, jag träffar vänner och fikar. Pratar och skrattar. Allt är som förut, med ett undantag; Jag är lycklig!

Igår föll den sista pusselbiten på plats, då jag besökte min tvättstuga och efter att ha torktumlat kläder långt efter kl 24 insåg jag att min tvättstuga har öppet dygnet runt. Jag ringde ALLA. Sådana här nyheter måste delas. Min lycka är gjord. Inte nog med att jag bor i den klart mest perfekta lägenheten någonsin skapt det är tvättstuga 24/7.
Ni som har tvättmaskin hemma kan tro att ni är bortskämda men ni kan ju inte tvätta kl 1 eller 2 på natten (med undantag för de som bor i friliggande villa). Det kan jag. I och med det föll ju den tidigare nämnda pusselbiten på den plats där den hört hemma.

Jag har allt nu. Knugen ska flytta ikväll, han får en ny mamma. Min allergi spelar mig ett spratt, men jag tror att Knugen kommer trivas i sitt nya hem. Jag själv trivs med alla delar i mitt liv. Jag har blott ett par nycklar att översända till exet och sen är den historien avslutad.

Jag har fått upp ögonen för en person, som jag träffat på förut. Visade sig att denna någon jobbar i samma hus som yours truly. Förstå min lycka när vi sprang på varann härom dagen. Vi spanar lika mycket på varandra, så vem vet. Det kanske blir nåt av det. Och bara tanken på det får mig att le. Men jag har sagt att jag inte har bråttom med att träffa någon ny. Jag har aldrig haft det, och likaså nu. Man är väl inte desperat. Till skillnad från somliga andra.

Nåväl vi är alla vuxna, somliga är ju patetiska men vuxna ändock. Man har ett val. Jag har gjort mitt, jag likviderade myggan ur sovrummet. Nu kan jag sova gott och i fred. Ingen ångest, ingen stress. Lyckan infinner sig i denna kropp som idag är iförd gula paltor.

Nu ska jag spana lite på byggarna nedanför mitt fönster och sedan arbeta lite till innan det bär av till Årsta.

Jag vet inte om jag kommer uppdatera något mer i sommar, om inte vill jag önska er en alldeles ljuvlig sommar med mycket värme, vin och vänner. De tre essentiella v:na :D

GLAD SOMMAR älskade vänner!


/Belma






Alors on danse...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0