Mulligan


Ibland kan jag önska att man kunde mulligan hela perioder av sitt liv. Men jag tror att man säkerligen hade gått miste om så mycket annat bra om man gjorde om och gjorde "rätt". Saker kanske hade blivit alldeles för annorlunda.
Jag har egentligen endast ett misstag under mitt bälte. Det stora misstaget som genererat alla andra felsteg i mitt liv. Han. Men ett ska sägas. Måhända att han är ett misstag så är han mitt favoritmisstag. Jag upprepar ständigt samma mönster men jag kan inte få nog av karln. Han driver mig till vansinnets utkanter och jag älskar ruset av vertigon.

Hjärtat vill vad det vill. Och mitt hjärta verkar vilja ge min hjärna och kropp en rejäl omgång. Och ikväll tänkte jag, än en gång, bege mig till the lion's den.

Varför? Ja, den frågan kan blott besvaras med ett ord. En kardinalsynd: lust. Jag lustar efter honom, det är en köttslig lust som inte kan formuleras. Den är där, den driver mig vidare och den vill ha honom nära. Lätt byte, kan man tänka. Och måhända är det så. Jag vill inte romantisera det. Inte mer än jag redan har.

Äsch, jag tappade tråden. Ska lyssna mer på Melody Gardot och klä mig varmt för att bege mig till karln min kropp lustar efter.

Momma's a rolling stone!

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0