Åh em ex

Jag undrar, såhär innan jag ska somna, om det är så att mitt liv är helt komplett nu..? Jag har allt. Jag har varken tur i kärlek eller i spel, men jag har en vilja och en dröm. Resten fixar sig självt.

Jag var länge kär i kärleken men det har gått över. Nu är jag singel och lycklig. Jag ska aldrig mer falla för pojkar. Jag behöver en man, inte en pojke som tror han kan...

Men med min charm hade jag kunnat snärja mannen med rösten. Som alla småflickorna gnabbas om, som har de där breda axlarna och det sneda leendet. Herr M, men jag vill inte ha honom. Jag vill ha hans vän. Hans söta, oskuldsfulla vän. Med ett leende att dö för och oskyldigt blå ögon. Ack ja, han som anförtror sig mig. Som lutar sig mot mig. Han som vet att jag finns där, som frågar om hjälp och råd. Ja, jag kommer sakna honom mycket. Och mannen som jag drömt om många gånger. Honom kommer jag också att sakna. Han har fyllt mina trista stunder med sensuella bilder. Mannen som har sin hand på mitt lår, så odiskret, medan lunch intas. Som ger mig varma blickar och som lägger sin hand på mig så ofta. Som värmer ett kallt hjärta.

Jag kommer att sakna mycket. Inte bara männen utan också töserna som jag lärt mig tycka om, massvis. Människor med vilka jag skapat relationer. Som betyder något. Som gör skillnad.

Men har jag detta som jag bör ha det så är min lycka gjord. Den perfekta lägenheten. Det perfekta jobbet på den perfekta platsen, med den perfekta lönen. Min prins uteblir, men tur att man bor i Stockholm där alla får ligga. På så vis behövs ingen Mr Right, när man har tillgång till så många Mr Right Now :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0