Lägesrapport från jobbet



I gudars himmel vad jag känner mig icke-produktiv. De flesta medarbetarna på detta bolag verkar lida av kronisk arbetsbrist. Om inte annat ser det så ut, för det otränade ögat. Jag är van vid produktivitet. Tid fylld med arbete, ständigt och jämnt. Men inte nu. Inte här. Här arbetas det 2-3 timmar effektiv tid. Mycket av tiden fördrivs på facebook. Jag har kollegor som uppdaterar sin status i alla fall 6-7 gånger per dag. Och resterande tid sitter man på communicator, den interna chatten.
Den som är tänkt att användas för arbete blir den lokala hubben för skvallerspridning och skitsnack. Saker man inte kan säga framför andra kollegor.

Jag själv spelar spel, lyssnar på musik. Jag fördriver tiden i någon slags otrygg dvala i väntan på mer arbete. Arbete som aldrig verkar komma. Två månader in i allt detta och jag vet ännu inte vad mina arbetsuppgifter är. Ingen vet det. Hur går man runt på detta? Jag förfäras...

Nu ska jag ta lunch, come what may.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0