Jones och giftet

Ja, ångesten över exet har antagit ny skepnad.
En fast form djupt rotad som en slags tumör. Den växer i mig. Så som för att förhindra desperata mitt-i-natten-samtal begav jag mig ut i stockholmsnatten.
Iförd en av hans t-shirtar och mjukisbrallor. Och min trogna side kick; en liten Longchampryggsäck.
Jag klev av vid Karlberg, inhandlade mitt gift på Pressbyrån och blev stött på av killen i kassan innan jag började vandra. Mot centrala Sthlm via Fridhemsplan, vidare mot Östermalm för att sedan (till slut) hamna på den plats jag förbjudit mig själv att besöka: söder.
Närmare bestämt Medis och sedan Södra Station för det jag nu befinner mig på: pendeltågsturen hem. Medan tåget rullar mot Häggvik, i skrivandets stund, sitter jag med Meldy Gardot i den enda luren på min handsfree som fungerar. Jag har hunnit handla knäckebröd och västkustsallad på min vandring. Så jag har frukost imorgon. Och så anskaffades nötter och bär i en mixpåse. Den har hållt mig sysselsatt från södra till nu.
Och strax är jag framme i Wäsby med en längtan efter ett svar från honom. Men jag ska ge mig till tåls. Jag ska låta mig själv andas. Ta ett varmt bad, matlådan för imorgon är fixad och frukostknäcket inköpt. Nu är det me-time och sedan inväntar 'lilla döden'.
God natt.
/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0