He left me for another lady

The days are short and the nights turn cold... he left me for another lady.

Ja gott folk, akt 4 har just börjat. Vintern. Mörkret och snön. Eller snöslasket rättare sagt. Vilket ruskigt väder. Riktigt slaskig snö föll tungt på fönsterbrädorna i detta, vårt vackra, Stockholm. Mörkret hade hunnit falla innan jag ens hunnit gå upp ur sängen.
Dagen har varit väldigt produktiv och trevlig trots vädret. Humöret har varit på topp. Men jag kan med all ärlighet säga att jag är trött som bara den i detta nu. Och snart nalkas sänggående.

Jag kan även flika in att den korta minnesförlusten som jag haft innan i frågan om jag håller av en person eller ej övergått till ett permanent vaket stadium. Han finns inte längre i mitt liv. Denna gången är det ett permanent beslut. Ett sobert beslut. Han är, precis som han alltid varit, inte mer än ett störningsmoment i mitt liv. Jag har bättre män i mitt liv. Och de ska få stanna där de är :) Han är inte längre välkommen. Men det vet ni nog redan. Vi sågs en gång för några veckor sen och en gång för dryga två veckor sedan och det var då som jag sa adjö. Det känns skönt att ha stängt det kapitlet. Tihi, bye bye ;)

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0