Hands up, baby, hands up!

Jag ger upp. Jag ger upp för gott. Jag har slösat med för mycket energi på fel saker. Fel känslor.

Rädsla och ångest. Som om jag kan kontrollera saker. Folk. Jag kan inte det. Ingen kan. Jag tror att det är dags att se sig om efter nya känslor. Sluta vara rädd hela tiden. Släppa på den där inbillade kontrollen. Ta folk för vad de är... folk.

Och så ska jag sluta försöka vara så himla tillmötesgående till folks förväntningar på mig.

Jag ska sluta ha så höga förväntningar på mig själv. Jag är ingen übermensch, och jag tror inte någon förväntar sig att jag ska vara just det. Jag ska sluta vara en nej-sägare.

Jag har varit negativ väldigt länge, men nu på sista tiden känns det som att jag velat gå ifrån det men att jag umgåtts med människor jag egentligen inte ens tycker om. Folk som tröttar ut mig, både känslomässigt och psykologiskt.

Jag vill inte längre lyssna på negativitet. Jag behöver inte det.

Hör ni det!? ENOUGH IS ENOUGH!

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0