Vet ni vad?


JAG ÄR FRI!

Åh, underbara läsare som följt min blogg något sånär vet att jag haft ett upp-och-ner förhållande med Marcus. Men jag tänkte igår. Jag satt och tänkte över saker som jag måste förändra i mitt liv och så slog det mig. Det enda felet i mitt liv var den felande länken jag varit tillsammans med i över två år. Jag kan erkänna, jag har varit ytlig. Väldigt ytlig. För det fanns inte en enda aspekt av hela hans personlighet som var attraktiv. Obildade, ointelligenta människor brukar sällan vara av intresse men ibland kan även jag fastna. Och det gjorde jag. Men nu... nu är jag äntligen fri.

Jag tog saken i egna händer. Stoppade utvecklingen av någon vidare relation. Sa ifrån. Jag är inte en dörrmatta. Jag är inte hans mor. Så lätt är det. Never was. Never will be. Never want to be.

Jag känner mig 115 kg lättare. Och nu är det ingen väg tillbaka för oss. Jag har tagit bort allt som kom från honom. Packat ner det i en låda. Tagit bort hans nummer och hans mailadress. Jag har inget kvar längre som kan liknas vid honom. Och jag skakar av upprymdhet och feber.
Tänk att man ska behöva bli sjuk för att bli frisk... Men så var fallet för mig. Nu ska jag ta mig en härlig chokladbulle och en underbar kopp kaffe och känna mig levande för första gången sen han och jag träffades.

Au revoir, mon cheri!

/Belma

Kommentarer
Postat av: Dollface

I'm so proud ;D

2009-01-28 @ 19:59:35
URL: http://dollface-happycat.blogspot.com
Postat av: Bell

Oww, merci dollface! :D

2009-01-28 @ 23:01:46
URL: http://belmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0