Trasig


Min telefon gick sönder. Min älskade svarta telefon. Vad är det med mig och inte kunna ha en telefon i ett år! Jag gör inget särskillt med dem, vill jag tro. Men även denna är nu trasig. Luckan kände att den ville gå sönder just i afton. Sagt och gjort. Jag inledde ett enormt arbetet att hitta ett kvitto som kan ha synts till någon gång detta år men som jag inte visste om jag hade skymtat eller om det blott var önsketänkande.
Jag hittade kvittot. I min skattkista till brädden full av smycken. Allra längst ner låg det rosa Teliakvittot. Stämplat och hela faderuttan.

Jag hittade även 300 kr i en gammal kalender.

Det var ett spännande fynd. Imorgon blir det fika för hela den slanten. Och när jag ändå är på gång tänkte jag bege mig till stan och kika på byxor, om energin finns.

Åh, nu vill jag ta en kopp kaffe och se om jag kan ta den där bullen som jag skulle tagit imorse men aldrig orkade äta. Först lite klappande av Oskar som fått så sjukt len päls nu. Han är som en enda bomullsboll :D

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0