Jaså det säger du!

Det blir sent lunchätande idag, inser jag kloclan halv ett. Spexigt.
Betalningarna till Finland är fixade och min matlåda/påse sitter och väntar med spänd förväntan att intagas. Idag har jag mat som skulle ätits igår. Curryris och gammal Julskinka. Och en tomat. Jamenvisst kan man äta sånt än. Speciellt om man är jag. Jag kan nog få ner det mesta som inte är kalkon.
Nu har jag varit på Samsung en stund och trivs som bara den. Känns kul att veta vad man gör och varför. Arbetskamraterna är bra och om jag får säga det själv så är arbetsplatsen generellt sett aces.
Gårdagen spenderades hos Marcus. Jag har insett att vi inte är ett "vanligt" par, mest för att vi inte är "vanliga" människor så vi gör inte mycket för varandras normalitet. Men so far so good. Jag har insett att jag är sjukt possesiv med honom och hans tid som jag av någon anledning känner att jag kan disponera med, bäst det passar mig. En rättigjhet jag tagit på mig utan vidare acceptans från tidsägaren själv. Jag känner ibland (se: ofta, jämnt) att jag har rätt att disponera med andra människors tid bara för att. Jag har den medfödda rätten, har jag inbillat mig i många år.
Det har alltid varit problematiskt eftersom jag aldrig umgåtts med dörrmattor. Det kanske är hög tid att inleda en meningsfull relation med en dörrmatta, och då talar jag givetvis om en en faktisk, fysisk dörrmatta och inte en person utan en egen vilja för det har jag inget intresse av.
Nej gott folk, nu ska jag gå ner och röka, sen ska jag ta en kopp kaffe och fundera på att ta lunch.

Så får det bli!

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0