Introduktionskurs i svensk och internationell politik


Hej alla,


Jag ska inte ta i så hårt i min kritik av Marcus. Det var inte bara hans fel, och det var inte bara honom det var fel på. Det var jag i mångt och mycket som gjort fel val. Han är en bra kille, men inte bra nog för mig. Det låter säkert elakt att säga så men jag var väl inte bra nog för honom heller.
Nog om det nu.

Jag har länge funderat på vad jag vill göra av mitt liv. Ni vet hur det blir. Man vill allt, sen vill man inget när man inser sina begränsningar och efter ett tag när känslorna lagt sig inser man vad man vill göra av sig själv. Jag har nämligen ett enda riktigt intresse i mitt liv, ett enda brinnande intresse som stått sig i alla år: politik. Jag vet inte varför jag vände det ryggen, men när de nya moderaterna tog över med Fredde tänkte jag att nej... det här är inte rätt för mig och gick ur MUF. Utan att se tillbaka. Men suget var för stort för att ignoreras och jag insåg att anledningen till varför jag känt mig kvävd och utsvulten inte var enbart p g a ett dåligt förhållande utan också för att jag inte längre hade något nöje i mitt liv.
Vissa brinner för att måla, andra för shopping en tredje för film. Jag brinner för politik. Makten att förändra och kunskapen som ligger bakom varje enstaka beslut.
Så jag ringde Stefan, ansvarig för antagningen på de statsvetenskapliga kurserna på Stockholms Universitet, och kollade om det fanns platser kvar på den ena delkursen av två som utgör kursen 'Statsvetenskap 1'. Han skulle kolla och återkomma. Vilket han gjorde alldeles nyss:

Hej Belma,

Det finns platser kvar, men eftersom vi inte längre kan se dina gymnasiebetyg i Ladok måste du komma in till studentexpeditionen denna vecka (må-tors 11-30-13.00 samt tis 17-18) och visa upp dessa för att registrera dig. Att du uppfyller den genrella behörigheten är klart eftersom su läst vid SU tidigare, men vi vill se att du uppfyller den särskilda behörigheten: svenska B, engelska B och samhällskunskap A.

Mvh, Stefan


Ja, kära läsare. Jag ska försöka samla mig imorgon och åka in och visa upp mina betyg. Det är skrattretande att det finns folk som inte uppfyller ovanstående krav, men it takes all kinds.

Jag är så uppspelt nu att jag spontandiskade och städade bort allt möjligt från köket :D

Det ska bli så spännande, jag längtar redan!

/Belma

Gårdagens och dagens låtval är ett någorlunda annorlunda val för att vara jag: I was made for loving you - KISS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0