En dag som alla andra


För att citera R, jag har köpt ekonombyxor idag.

Spexigt kan tyckas. Teliabutiksanställda verkar lida av en åkomma som vitt och brett erkänns som idioti. Jag fick höra att garantin på min telefon inte gäller om den är trasig. Jaså, frågade jag, gäller den enbart om telefonen fungerar och är hel. Killen såg inte den förrän det var för sent, sen blev han sur. Skit på dig tänkte jag som ville ha en ny telefon. Jag ska få en ny telefon, mark my fucking words!
Jag är i Stickholm än, med en hosta som inte ger med sig och ett nagellack som är så vackert men aldrig torkar. Jag är sugen på en massa smått och gott men ja... det finns inget att tillgå. Jag vill ha något jag inte kan få av någon... jag tror att jag vill ha det i alla fall. Hans doft. Jag saknar inte honom, och tänker inte på honom men det var en kille som luktade som han på pendeln idag och jag måste erkänna att tanken vandrade en sekund.
Sen vandrade tanken till andra delar.
Sedan fann jag att jag blev fascinerad av en kille på pendeln som stirrade tillbaka. Han och jag var lika borta i våra egna huvuden men lika fast på varandras kroppar.

Hans jävligt mycket fräschare än min, men som bekant: it takes all kinds...

/Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0