Dress code


Jamenvisst. Vår kära arbetsplats har fått en officiell dress code. Jag stavar nog fel där men det får ni ta, gott folk.

Hursomhavers är jag ovanligt trött idag. Så pass trött att jag känner konstant att jag kommer att somna. Det var länge sen sist jag kände mig så här utmattad, men gårdagens telefonsamtal lämnade mig så pass upprörd att jag ville slänga ut telefonen genom fönstret. Vilket jag givetvis inte gjorde. Det vore ju bara förfärligt att hänge sig sådant beteende. Så imorse klockan 5, när väckarklockan ringde, kunde jag knappt öppna ögonen. Men jag var så illa tvungen att gå upp för att hinna till jobbet i tid. Jag hann givetvis inte i tid då mitt tåg stod stilla i en halvtimme vilket gjorde att jag missade 2 anknytande bussar och kom hela 40 minuter sent. Vilket innebär att jag egentligen kunnat spendera 30 minuter extra i en varm säng istället för att sitta inträngd mellan två människor på ett pendeltåg. Men vem hade kunnat förutse det?

Nåväl. Jag har färgat mitt hår. Det är blondorange. Jag är så nöjd att jag kanppt vet vad jag heter. Jag är alldeles utom mig av lycka över resultatet. Given, it's not for everybody. Men ni som känner mig privat minns kanske min något galna orangea frisyr anno 2006-2007. Den färgen hade jag velat få till igen :D Dock är denna aningen nertonad men spexig likväl.

Och så mina tvåfärgade naglar. Bara bra saker.

Men nu ska jag bege mig till lunchrummet för att inta min mat och sedan röka min sista cigg för dagen/veckan.

/Bell

Kommentarer
Postat av: Dollface

Jag vill fortfarande se bild på håret kvinna ;D

2009-01-21 @ 10:34:15
URL: http://dollface-happycat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0