Blå läppar


Jag har aldrig tidigare varit sjuk på detta vis.

I natt vaknade jag under mina tre mycket tjocka termotäcken och hackade tänder. Jag hackade tänder så pass att Oskar flög ut ur sovrummet.
Jag försökte gå ut till badrummet men halvvägs in i vardagsrummet trodde jag att jag skulle förfrysa. Så jag sprang tillbaka till sovrummet och låg där mäkta omtöcknad.
Efter en dryg timme när min kroppstemperatur istället hade skjutit i höjden vågade jag mig på nästa badrumsvisit. Jag stod i duschen i dryga 45 minuter och just när jag kände att jag höll på att svimma stängde jag av, såg mig i spegeln och insåg att mina läppar var blålila.
Jag sprang ut i köket och hämtade febernedsättande. Sen sprang jag in i sovrummet och låg där och frös till jag somnade.
Efter en rude awakening, orsakad av så våldsam hosta att jag flög upp ur sängen sitter jag här, fryser inte alls lika mycket och har tagit febernedsättande medel. Kanske hjälper det nu. Hostan orsakar konstant huvudvärk och morfinet i hostmedicinen gör mig sömnig. Våldsamt sömnig.
Oskar undviker mig som pesten men likväl sitter han på tillräckligt avstånd för att kunna stirra på mig som om jag hade, just, pest.

Kanske tar jag mig igenom detta och slipper fler influensor... Please oh please let me sleep just a while.

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0