Nine to five... and more


Halloj alles,


Jag är trött idag. Igår tvättade jag 5 maskiner, det tog 4 timmar att få det klart men nu har jag kläder så det räcker och blir över. Jag insåg även att jag simmar i underbyxor, för att uttrycka mig. Jag vet inte varför jag har så mycket underkläder men det kan ju omöjligt vara något dåligt tänker jag.
Jag somnade sent. Kl 2, närmare bestämt. Och när väckarklockan ringde 3 timmar senare kändes det väldigt tungt. Jag fick inte sova något på pendeltåget heller och som grädde på det redan delikata moset var tåget försenat. Precis så försenat att jag missade min buss och fick stå och vänta ute i minusgrader i hela 40 minuter. Det var så kallt att jag vid ett tillfälle funderade på att sätta mig i busskuren och gråta. Men det var nog mest tröttheten som tagit överhanden över mitt sinne.
Jag har gått på halvfart hela långa dagen, och känner mig mer som en robot än en människa. Nu ser jag mest fram emot att skicka ett par hundra betalningar till innan jag kan kila hem för att göra kycklinggryta och sova. Och som jag kommer sova!

Nu - betalningar. Snart - hemgång. Senare - sovtajm!

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0