10 år


Jag har rökt i 10 långa år. Många fina år. Lika många lär det bli. Min första stora kärlek. Gud vad hette de där cigaretterna som man fick i 25-pack. Stora som satan... American någonting. Smuggelcigaretter om jag inte missminner mig. Haha. Och så när man köpte singelcigaretter för man inte hade råd med ett helt paket och inte var 18. Sen när man fick handla själv, och hade råd. Herregud. Sena nätter på Stureplan, när man ännu fick röka på klubbarna. Åh, och alla caféer.
Sen tog de bort det. Men så åkte vi till Danmark, den där natten i Köpenhamn. Bollhavet på Burger King. Den halvnakna finnen på stationen. Alltid med en cigarett i handen. Jag, inte finnen. Jag bjöd honom på frukostfika innan vi drog vidare med en förstaklassbiljett i samma vagn som Alf Svensson. Andra gången jag mötte honom. Första gången var i Jönköping, på ett café. Året innan vill jag tro.
Udda möten med Alf.
Jag har aldrig hållt fast vid något som jag gjort med cigaretterna. 10 år. Snart 11.

Ett glas vin. Stand up comedy. Minnen. Kvällen har varit bra! Bäst.

Tack USA för den fina underhållningen och cigaretterna som håller mig vid liv.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0