Om arternas uppkomst

Jag slukar böcker på löpande band. Jag besvärar mig inte längre att läsa nyheter. Mitt liv finns skrivet i andra rader. Mina känslor ska besparas. Ingen misär välkomnas längre. 2010 ska bli MITT år. Belmas 2010. Belmas 2012 ser jag mest fram emot. Det året avslutas alla mina problem. Jag blir skuldfri på permanent basis det året. Förutsatt att allt går enligt plan. Idag inhandlade jag "Maken" av Sundström. Min hemresa har aldrig känts kortare eller intressantare. Nu har jag intagit mitt kvällsmål och ska flytta mig från sänkanten djupt ner i mina många kuddar och varma täcken. Jag skall, i ordets sanna bemärkelse, duna ner mig och somna till fru Sundströms vackert författade rader och fröken Horns ljuva stämma. I bid you good night. /Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0