Långa nätter

Där ute finns en värld av långa nätter... När man gör sig av med beroenden måste man ersätta dem med något. Jag brukar ha ångest och sitta uppe hela nätterna. Inatt ligger jag vaken för jag inte kunnat lägga undan en bok. Ett stycke som felaktigt kallas skönlitteratur. Litterärt sett har det samma värde som Jenna Jamesons eller Linda Rosings "böcker". Men jag kan inte lägga undan eländet trorts vetskapen om detta. Eländet har ett namn, en titel. Mycket fyndig, och väl genomtänkt (som resten av boken), 'grevgatan 22'. Herregud, det står ett namn - på en gata - i en TITEL och det är stavat med gemener. Jag vet inte varför jag läser denna bok. Kanske just för att den ger mig en enorm ångest och behandlar ett tema som är mig nära till hjärtat. Kanske är det ett sätt att stänga av saker. Genuina problem som förbises tack vare missriktad irritation. Kanske vill jag bara bekräfta min tidigare tes om att vem som helst kan bli författare. Jag vet inte. Men ett vet jag. Jag saknar när han omfamnar mig och jag kan få borra in min näsa i hans vita hals och känna hans mjuka doft. Men boken agerar som en avledningsmanöver, och jag behöver en sådan nu. Som jag aldrig behövt en förr. /Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0