Här hos mig


Ja gott folk, ännu ett år är så när som på över. Och som alla andra känner jag ett överväldigande begär att runda av det med att minnas saker jag lärt mig det gångna året.

Jag kan börja med det jag lärde mig precis nyss.

¤ Fotbollsstrumpor är otroligt sköna att ha på sig på vintern. Varma hela vägen upp till knäna.
¤ Vin som jag tycker om kommer aldrig med ett praktiskt skruvlock. En fin Rioja blir snabbt en tom Rioja, för jag tror ej på vakuumlock. Varför? Jag väljer att inte tro på dem.
¤ Man kan aldrig ha tillräckligt många handsfrees och hörlurar. Jag har avverkat närmare 20 stycken.
¤ Ibland blir man överraskad i sänghalmen. Även av en one-trick-pony.
¤ Man kan visst överleva utan kärlek, om man har rätt leksaker.
¤ Böcker författade innan 1985 är, mer ofta än inte, rikare i språkbruk än de som författats i nutid.
¤ Man mår bättre av att rensa ut garderoben ibland. Skeletten luktar illa efter ett tag och man måste vädra.
¤ Jag kan överleva utan socker.
¤ Det är lätt att sluta röka. Det är desto svårare att inte börja igen.

Nog för att listan är kort, men jag ville inte göra ett spektakel av detta. Däremot vill jag tacka alla nära och kära, bekanta som obekanta för deltagandet i mitt liv.
Nya vänskapsband har knutits. Den som sticker ut mest är givetvis Marajah, som med sin starka närvaro har gjort många gråa dagar färgglada. Sommarens eskapader på den, numer, ökända ballen med dess Baja Päron och rödtjut och all underbar musik kommer förevigt vara som mitt favoritsommarminne anno 2009.
Pojkarna har varit många. Men en framträder. Som alla andra år är det ju HAN. Mannen med de fantastiska benen. Herregud, de är ju så välskapta.
En del vänskaper har runnit ut i sanden, och andra har fått abrupta slut. Men livet rullar på.

Resor är väl det som präglat 2009 mest. 5 länder har avverkats på bästa möjliga vis.

Årets bokslut är ett klart positivare än föregående års. Resultaträkningen är på G men jag ser en vinstrapport i det närmsta och jag kan med min nyöppnade flaska Rioja sakta luta mig tillbaka med ljuv musik i lurarna, fantastisk litteratur för ögonen och ett gott samvete. Så med detta lämnar jag er för idag, och kanske även för i år.

Må nästa år bli än bättre med många glada skratt, lycka och glädje. Hoppas vinflaskorna blir fler, plånböckerna tjockare och vänskapsbanden starkare!
Jag hoppas vi alla får ha hälsan i behåll, livsglädjen likaså och främst hoppas jag att vi alla ska hänge oss köttets lustar uti det yttersta. 2010 ska vara lustens år. Syndens år. Och jag hoppas vi alla inleder det med att åtminstonde på ett plan gå emot en av de sju dödssynderna.

För visst mår man aldrig så bra som när man får synda!?

Lev, gott folk. Lev väl, njut och älska. Ångra inget! Inget alls ska ni ångra. Låt oss tillsammans stänga 2009 års böcker med gott samvete och öppna 2010 på bästa vis; med när och kära och ett hejdundrande party!

GOTT NYTT 2010!

Allas eder,

Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0