Utkast: Och vad ...

Och vad jag bryr mig om nu
är att se din blick så sårad
när alla löften klingar falskt
nästa gång du lovar någon allt...




Det sägs att livet inte går i repris. Men ibland, på dagar som dessa kan man inte annat än tro på att det finns saker i livet som går i repris. Hjärtan som krossas. Hjärtan som läker. Perioder i misär. Perioder i extas. Allt. Allt går i repris. Män. Lustfyllda nätter när värmen ligger på och lakanen blir blöta av svett. Fikan. Varmt kaffe på en höstdag då en kofta och en halsduk inte räcker långt. Vinternätter som är så klara att stjärnhimlen blott kan liknas vid en Hollywoodrulle. Dagar då tiden står still. Dagar då tiden inte räcker till. Skratt. Ångest. Kärlek. Hat. Allt. Precis allt. Går i repris.



Vad jag bryr mig om är att se som i slow-motion
när du går sönder inuti
så som jag gjorde nyss
Vad jag bryr mig om är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaka till dig


Kommentarer
Postat av: vesna

haha preukusnooo :P

2009-08-24 @ 18:18:41
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0