Hoppa rep

Jag sitter högt över marken och spanar på bilar som passerar.
Ljudet blir brus och världen försvinner.
Det är sommar och jag tynar bort på ett kontor där anonymitet är den enda dygden.
Jag slutar synas.
Slutar höras.
Jag säger inget.
Lever för natten.
Klockan slår hel, den slår halv... jag väntar.
Köper tid.
Sen bär det av hem, till ytterligare tystnad och utebliven sömn.
Dagarna går.
Sommaren passerar och livet med den.
Dessa ungdomens år är slösade på ungdomen.
Kanske är det inte meningen att man ska njuta.
Trivas.
Kanske är hela idén att tyna bort på ett kontor på fjärde våningen.
Någonstans utanför Stockholms Stad.

/Belma 05.08.2009

Jag tänkte dela med mig av min lilla samling vardagspoesi. Det är säkert gay, men jag vill dela med mig av det i alla fall. Sådetså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0