Del 2 - Kvasipoesi


Jag fick tips av en god vän att besöka en sida som föreslår att man ska sysselsätta sig med origami på jobbet.
Kanske skulle man ta fram lite papper nu inför bokslutet.
Kanske borde jag vika alla fakturor, som ramlar ner på mitt bord dagligen, till små svanar eller hundar.
Nej, båtar.
Det är ju trots allt sommar.
Kanske skulle jag returnera dem så.
Return to sender.
Jag vill naitvt tro att vi skulle få färre inkassovarsel på så vis.
Man kunde vika fakturan till en båt och en postitlapp, på vilken man skriver; "vi har inte råd att betala denna just nu, kan det vänta?" som man viker till en liten gubbe och returnerar den till avsändaren.
Jag undrar om man kunde få fler uppskov än när man ringer panikartade samtal till Svea Inkasso eller Kammarkollegiet.

Vad vet jag?

Någon origami blir det tyvärr inte, varken på jobbet eller hemma.
Men nu är fröet planterat, och vem vet.
Till nästa bokslut kanske jag skickar lite båtar och svanar.
Om inte annat så för att lätta upp stämningen på kontoret, en tisdagkväll klockan 23.30.


/B - Lördagen den 27:e juni 2009 kl 18:40

Kommentarer
Postat av: Lennart

En idé vore väl att vika bluffakturor till treuddar eller en lie? Sen returnera de.

2009-08-12 @ 18:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0