Telefonsurf

Halloj alla, Jag må vara sist med det men jag har ÄNTLIGEN skaffat en fon med qwerty tangentbord och wifi. Samsungs egna chefsmobil, SGH-i600. Nu ligger jag på päronens soffa och snålsurfar på deras trådlösa nätverk och förundras över hur långt tekniken nått. Jag minns ännu mina barndoms dagar då internet inte fanns i var mans hushåll. Åh, oskuldens tid är förbi. Nu kan man leta upp allt om alla. Man samlar hela databanker med info om enskilda människors liv. Vi har ingen integritet mer, privatliv är en ovanlig lyx. En raritet. Nej, idag är vi en massa utan egenheter eller personlighet. En massa som styrs upifrån och som väntar på att bli matade med andra människors åsikter och moderåd. När blev vi så osjälvständiga att vi måste tvångsmatas? Måste vara i samma veva som alla andra ätstörningar började. Människor med skåp överfulla med mat svälter, samtidigt som andra människor väntar på att få råd av någon sektledare om vad de får och inte får ha på sig, väntar på att någon ska tala om för dem vad de ska tycka och tänka. Detta i en värld fylld med all frihet man kan tänka sig. Kanske är det så lätt som att vissa människor är begränsade och inte inser vad världen har att bjuda på. Heja fårmentaliteten. Telefonen funkar bra i alla fall :D /Belma

Kommentarer
Postat av: Dollface

Oh I envy you on your new fon :P

2009-04-16 @ 17:46:47
URL: http://dollface-happycat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0