Katt bortskänkes


Jag älskar min lillaste Oskar, men han verkar inte gilla mig mer och han verkar endast trivas med att urinera på mina kläder, skor och tingestar. Detta endast på mina pryttlar. Han bodde i Kista hos mina päron, där hittade han mina strumpor som han kissade på. Inget annat, bara mina strumpor.
Jag vet att han inte trivs här, eftersom jag är hemma 6-7 timmar av dygnet under vilka jag ligger och sover. Jag har inte tid för honom just nu, jag hade helst velat låna ut honom några månader men jag vet att det inte går så därför ger jag bort honom. Men då ska han komma till ett bra hem, där han kan få den uppmärksamhet han behöver. Inte nån som är på resande fot för jämnan.
Vet ni nån som är bra, och snäll tveka inte att höra av er.

Idag var jag i Norge. Jag åt en vanlig burgare, och lite pommes frites. Nästan 200 NOK. Inte ens läsk ingick i detta pris. Norge verkar leva i ett parallellt universum, där ockerpriser är okej. Jävla idioter. En liter fin cognac kostar lika mycket som en påse med mini-toblerone. Hur får man ihop matten där? Fyfan. Jag vill inte tillbaks dit än på ett tag. Vem skulle kunna tro att gamla pålitliga Sverige skulle visa sig vara favoritlandet... just nu. Muchos strange.

Nu ska jag sova och vårda mitt mycket trasiga öga. Inflammation eller vagel, jag vet inte vad det är eftersom jag aldrig haft någon av dem. Men ont gör det och tårarna flyter på som om det inte fanns en morgondag.

Nuff said.

/Belma

Kommentarer
Postat av: Anonym

du har inte tänkt på att katten kanske kissar överallt för att du inte är hemma? Han trivs helt enkelt inte.

2009-04-22 @ 14:09:26
Postat av: Bell

NO SHIT! Jag älskar genomtänkta kommentarer, vaför tror geniet att jag vill lämna bort katten en sväng? Det kan inte vara för att jag vet om min egen arbetssituation.

Jesuskristusmariaochallaevangelier, förgyll min dag med ett svar å du store kommentargud. Idioter undanbedes!

2009-04-23 @ 09:49:25
URL: http://belmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0