Danmark, ett nytt kapitel


Ja, första gången jag är i Danmark där jag inte är dragen. Fint det. Nu sitter jag på det Danska Samsungkontoret och har det bra. Det är soligt och varmt, och det är sjöutsikt här så man kan inget annat än älska det. Danskar brukar generellt sett inte vara min favoritgrupp människor men herregud vilket bra intryck jag har fått. Nytt kapitel, for sure. Ja, detta blir sista resan nu. Det är skönt på ett sätt men lite vemodigt ändå, jag har lärt mig att tycka om folket man möter. Dock fortsätter handledningarna i Sverige så det blir väl på smma vis bara hemmavid nu. Inte lika skoj, men man har sina favoriter hemma ändå så det är ju positivt på det viset. Det är kul att kunna skutta ut med Marajah och röka och snacka lite skit om arbetet, en samtidigt är det kul att se hur andra länder löser sina vardagsproblem. Samma vardagsproblem som man själv står och möter varje dag.
Ah, för- och nackdelar finns varstans. Jag är bara glad att få ha sett de olika kontoren och mött alla roliga människor. Nu ska jag väl lägga ner verksamheten så smått och inta den danska taxfreen. Kanske även äta något och hoppas på bättre priser än i Norge.

Muchos gracías!

/Bellz

Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag har sjukt svårt för det danska språket, blir alldeles stel då jag måste prata med någon dansk. Jag anstränger mig till det yttersta för att förstå men det går inte. Min hjärna kopplar på engelskan då.

2009-04-23 @ 19:32:59
Postat av: Bell

Men herregud Lennart, tack för kommentaren! Så det är inte bara jag som inte fattar vad de små liven säger.

Jag pratar nästan uteslutande på engelska med danskar för de pratar så himla snabbt så även det som man skulle förstå missar man :/ Asch, tur att engelskan finns. Annars hade man fått höfta lite och skarva desto mer :)

2009-04-23 @ 20:09:17
URL: http://belmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0