Skepp o'hoj!

Nej, jag vill inte stava rubriken rätt.
Klockan är 17.00 och min arbetsdag har precis tagit fart. Jag vet knappt ut och in, och plötsligt dyker det upp en hög fakturor från i maj som ska bokföras. Jomenvisst, jag har inget privatliv så visst kan jag sitta med 5 fakturoro på respektive 72 sidor och först kontera sen bokföra. Visst, jag är ju the office monkey. Tacka vet jag de få helger jag har. Hah! Helg. Kofta som en annan skulle ha sagt. Fan vad jag är sliten och tråkig. Jag är så sliten och tråkig att jag bara vill gråta.
En positiv sak är att jag och Linz ska mötas i Malmö och gå på Slagthuset och se Russel Peters, live in action. Så man har nåt litet att se fram emot annars hade min höst varit helt bortkastad.

Jag har ingen att dela mina stunder med och det suger rent ut sagt. I need somebody? Jag behöver en stadig grogg, det är vad jag behöver. En riktig jäkel. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; hade det inte varit för att jag är så lat och fattig hade jag blivit alkoholist. men jag har inte orken att uppehålla ett sånt leverne. Det funkar inte. Kräver för mycket engagemang, något jag inte har. Jag har ingen Gusto!

Hursomhelst är det en ekonomisk kris i USA och det märks. Jag har i alla fall en lön, så man ska inte klaga. Snart ett boende eller kanske t o m två. Vad vet jag. Kanske tackar jag ja, kanske tackar jag nej. Kanske ska jag ut och röka i detta nu?

Jo. Så gör jag. Farväl så länge, från en som knappt längre syns bakom pappershögarna. Tacka vet jag att Ramlösa med smak av granatäpple fanns i köket annars hade jag varit ledsen i ögat.

I bid you adióu!

/Bellz

Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag har det lätt med fakturorna på mitt jobb. Jag köper in sakerna, fakturor trillar in, får frågan stämmer detta, tittar på följesedlarna, nickar och säger ja betala. I går tog jag mig en stadig grogg (eller drygt två) själv i soffan, det märktes i dag kan jag säga. Kände mig ordentligt seg och tog allt lugnt och försiktigt. Det var inte roligt att grogga själv heller.

2008-09-16 @ 20:18:59
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Joanna

Du är ju verkligen en bra kandidat till att få magsår; stress, kaffe och cigg... ;P Glöm inte att ta hand om dig lite också. kramar ... Såg att jag fått flyttkort btw - kuligt! Själv bor jag bland flyttkartonger, i helgen bär det av... Hoppas få se dig helgen efter, om du har någon ork kvar i kroppen. :) Kramis

2008-09-17 @ 00:02:59
Postat av: Joanna igen

Vad är det för jobbig html-kod som gör om min fina "stjärna" kramar "stjärna" till fetstil, pff...

2008-09-17 @ 00:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0