Njutning

Halloj,


Jag sitter och avnjuter en härlig frukost, ännu. Jobbade till halv åtta igår så jag kände mig sliten nog att somna vid tiosnåret. Nu känner jag mig något sånär utvilad och fräsch. Sov givetvis över hos mina föräldrar för hem hade jag inte hunnit till halv 11, och det om jag hade haft tur.
2½ timmes enkel resa varje dag. 5 timmar fram och tillbaka, sen ska allting klaffa så det där blir som ett heltidsjobb utöver det som jag faktiskt jobbar på. Det blir tröttsamt i längden, och det märks av. Man ser inte så fräsch ut längre, och jag känner mig lika sexig som en gammal toffla.
Men idag fick jag sova till 7 :) SJU gott folk, inte halv fem. Och jag kommer duscha en halvtimme, inte fem minuter, och äta i fred inte stoppa i mig en gammal pressbyrånmacka på tåget. Och sminka mig som flickor gör, inte slänga på mig vad som på tåget så man i alla fall inte skrämmer små barn.
Jag njuter i fulla drag, trots att jag tröttare än genomsnittsbjörnen och trots att jag har en helvetisk dag framför mig.

Och jag lovar att om en till person vill ta ett möte med mig så kommer jag smälla av. För varje dag är det minst ett möte, förklaringar och genomgångar. Och folk söker upp mig, de mailar och de ringer. Och det är kul och trevligt att förklara hur jag jobbar, men jag hinner knappt göra något mellan varven om man alltid ska leta på gamla fakturor och alltid ska förklara rapporterna jag skickar ut.
Oh well. Nu är det frukost än och dagen har inte fått lov att börja. Jag ska lämna stressen bakom mig.

/Bell

Kommentarer
Postat av: Lennart

Min frukost på vardagarna består av en snabb kopp kaffe vid datorn innan jag kilar iväg till spårvagnen. Kommer ihåg då jag hade 45 min bilresa genom en öde, tät och mörk granskog till jobbet. Det var segt och trist, speciellt på hösten och vintern.

2008-09-03 @ 18:37:01
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Bell

Jag tar allt to-go. Men nu när jag blivit så sjuk så jag måste jobba hemifrån hinner man faktiskt ta en kopp kaffe på mer än 5 minuter. Njutningsfullt i sig även fast jag är så täppt i näsan så jag endast känner en viss beska när jag intar mitt rituella morgonkaffe.

2008-09-04 @ 09:42:02
URL: http://belmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0