When I wake up in the morning, love...


Halloj alla,


Och så trodde jag att jag aldrig skulle komma över honom, att aldrig lyckas panta den burken. Så såg jag det. Svart på vitt som så många andra gånger förr men denna gången var det annorlunda. Ingen svartsjuka i världen skulle kunnat tränga sig förbi min barriär. Jag älskar honom inte längre. jag vet inte om jag någonsin älskat honom. Jag vet dock att jag aldrig kan tänkas falla för denne kille igen. Inget på denna jord skulle kunna ske som förändrar det, varken lust eller tillfälle. Nej, nu öppnades inget sår. Nu slöts ett gammalt, och lika glad är jag för det men gladast... nej jag vet inte om den omtalade räven kan vara gladare.
Jag fick mitt avslt. Mitt efterlängtade, underbara avslut. Han är inte mer för mig nu än vilken annan föredetting. Det är som man säger, en tyngd har lyfts. Jag borde bege mig hem från den plats där jag är. Men taxi är dyrt och jag är bekväm. Jag kilar imorgon, en natt hos en vän har väl aldrig skadat någon.
Jag har fått nycklarna till den nya lägenheten, jag har städat som alltid innan en inflytt med klorin. Jag är en sån där människa som går loss totalt med den stora klorinflaskan och försöker få bort alla spår efter de gamla ägarna. Nu speciellt är det bara nyttigt då de förra ägarna hade en hel walk in closet till bredden full med gamla spritflaskor. Det är inget jag vill se hemma hos mig. Nej, jag ser fram emot lördagen då alla saker ska lastas in i lastbilen och lasset äntligen ska gå.
Imorgon väntar packande och städande. Nu, väntar family guy. Sen ska det sovas.

Allas eder.

/Belma




Life may not be the party we hoped for, but while we're here we should dance

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0