Umm, I already told you… I don’t know how to read

Ja, idag har varit en sån där härligt fullspäckad dag. Många möten med människor, många mail, mycket jobb. Men jag sov så gott inatt.
Jag sov som en stock, med en tung, jamandes, kurrandes katt på mig. Han puttades, och trängdes och ville kela. Inte kan jag göra mig av med honom, even though that’s why I can’t have nice things.

Igår gjorde jag precis ingenting. Jag kom hem, sen satt jag mest av min tid innan det var läggdags. Det övergår min intelligensnivå hur jag fick tiden att gå men likförbannat gjorde jag det, för jag tittade inte på tv, satt inte vid datorn, lagade inte mat eller packade.
Jag städade synnerligen inte, inte mer än jag rullade med mig soptunnan som blivit tömd och gav tissen mer mat. Så vad jag gjorde igår vet jag ärligt talat inte, men likförbannat gick tiden och jag kom inte i säng förrän midnatt.
De senaste veckorna har jag betat av travar med böcker. Nu arbetar jag på den ganska intressanta ”Låt den rätte komma in” av John Ajvide Lindqvist. Inte riktigt min kopp te. Jag gillar mig en kopp Kafka, stark sådan. Boken innan denna var mycket mer min typ av litteratur ”Allt är bara bra, tack” av Moa Herngren. En mycket mörk bok, med få solskenstillfällen.
Mycket i den boken kunde jag identifiera mig med. Och det beslutet som huvudrollsfiguren ”Lea” tar är det beslut jag själv önskar jag tagit. Jag grämer mig över det än idag. Men det är något man inte kan återta, fattar man det beslutet är det definitivt.

Nåväl, nog om det. Jag känner mig inte nådigt manad att börja recensera böckerna jag slukar. Men jag vet inte om jag känner att jag är engagerad nog att göra det. Jag hade velat, men å andra sidan hade jag velat ta mig tiden att packa ihop mitt skit så jag kan flytta…

Nåja, man vill mycket. Men här sitter jag på jobbet och känner mig otroligt o-kramad. Det var länge sen jag fick en varm kram. Jag kan inte minnas när jag fick det sist, och nu (som aldrig förr) är jag i behov av en varm kram. That’s it. No more, no less. Bara en endaste, stor, varm genuin kram.

/Bell

Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag tycker också att jag får kramar alldeles för sällan. Tycker om såna där varma, mjuka och långa.

2008-10-11 @ 17:25:27
URL: http://trannel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0