Jag saknar det liv jag levde innan detta

Jag saknar mitt liv, det som jag levde i USA. När jag var lycklig, och hemma. Jag har aldrig känt mig som hemma i Sverige. Jag känner mig fel och utanför. Jag känner mig som en tiger som låsts in i en alldeles för liten bur. Frihetsberövad på ett vis som inte kan förklaras med ord. Det är tragiskt och taskigt av mig att tänka så. För jag vet att ett liv i USA inte är som här, det är svårare.
Det är så mycket mer osäkerhet och rädsla men ändå längtar jag till det. Eller inte riktigt det, men det liv jag levde när jag var där. När jag var barn. För jag var alltid trygg då, trygg och uttråkad men ändå så jäkla nöjd. Det livet ligger i det förflutna, när man hade någon som jobbade dygnet runt för ens frihet. Nu skulle jag behöva jobba dygnet runt för att kunna leva ett "värdigt liv" och det är inte riktigt det jag läntar till.
Så jag ska sluta drömma om sagofigurer och drömställen som inte finns i verkligheten. Nu får ni en lång lista istället :) Dålig kompensation men kanske kul ändå?


Tråkigaste sak att diska: Kastruller
Dricker du vin? Rödvin, aldrig mer vitt
Vad är det första du gör när du startar datorn? Kollar mailen
Vilken fot börjar du med när du sätter på dig skorna? Höger
Hur hoppar du på cykeln? Kliver på innan jag sparkar igång cyklandet
Spagetti eller makaroner? Makaroner
Gillar du Bush? Vi har aldrig träffats, så jag vet inte om det finns något att gilla eller ogilla
Tittar du hellre på TV på dagarna än på kvällarna? På kvällarna
Har du mycket tandkräm på tandborsten? Ett tjock lager
Har storleken betydelse? Nja, det är hastigheten som gäller
Vilken TV-kanal är mest populär hemma hos dig? TV6 och Femman
Vad har du för färg på mobilen? Svart
Kan du cykla utan att hålla händerna på styret? Ja, en kort stund
Vilken TV-reklam är din favorit? IQ-initiativets reklam, den kan man se i inlägget nedan
Vilken är din favoritjuice? Bravos äppeljuice
Berätta något som en nära vän till dig berättat för inte så länge sedan: Att  F och M har förlovat sig
Berätta en hemlighet som handlar om dig: Jag är rädd för att göra mig av med saker

10 FAVORITER
Färg: Rosa
Mat: Sushi
Band: Gnarles Barkley
Film: Medan du sov
Bok: On fortune's wheel av Cynthia Voigt (den har följt med sen högstadiet)
Sport: Pardans
Årstid: Höst
Veckodag: Söndag
Glassmak: Rocky Road
Tid på dygnet: Kväll, runt 22-23

FÖR TILLFÄLLET
Humör: Tungt
Smak: Vaniljlatte
Kläder: Singoallatop som jag naivt tror är en klänning (jag jobbar hemifrån idag)
Bakgrund: Duffy - Warwick Avenue (Den ger mig den sköna USA-känslan, känns som hemma)
Nagellack: Depends holografiska blå nr 132 och FACE Sthlms Top Coat
Tid: 15. 34
Omgivning: Latten, massa flyttlådor och väskor i olika utföranden
Irritationsobjekt: Ryggont, frusen och HAN

/Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0