Har du hittat någon annan?

Jag har funnit mig själv, jag har funnit Jesus. Fyfan, inte har jag funnit någon mystisk, skäggig karl. Om jag hade, hade jag varit rätt mycket lyckligare.
Jag ska ta mig i kragen och börja flyttstäda och packa, men först ska jag jobba klart. Göra det jag är betald för och kamma mig. Känns som att jag slentrianjobbar. Men det blir så när man inte vet vad som finns att göra och vad man borde ta tag i. Nåväl, det kanske löser sig med tiden. In the mean time sorterar jag sådant jag borde sorterat för länge länge sen. Fyller hyllmetrar med pärmar, kastar och skriver ut.
Jobbar på så att dagen går fortare och jag kan åka hem till min tissetatt och mina lådor som ska fyllas med kläder och böcker, med prylar och minnen. Jag ska vara duktig och göra mitt jobb. Göra det som jag måste, sen ska jag bara slappa när jag väl flyttat in. Laga god mat och leva ett anständigt liv, så som jag alltid velat men aldrig kunnat.
Ja, allt ska bli bra nu. Nu när jag själv har koll på allt, när det inte längre är någon annans uppgift att se efter mig. Nu när jag blivit helt ensam och frigjord ska jag göra allt sånt som jag skjutit på innan. Som att må bra och att rå om mig själv.

Indeed.


/Belma

Kommentarer
Postat av: Veronica

Först & främst: stort tack för din ärliga kommentar! Sånt gillar jag! Keep the good work up!



Alla åsikter är välkomna! :)



Det är skillnad på sekt & företag. Bara googla på.



Jag har belägg för att det jag skriver i mitt mail är sant. Kan dock inte lägga ut ett helt upplägg på bloggen.



Bilder och uttalande från min bror medför också att det jag skriver om honom stämmer. Samt hans läkares uttalande. Finns papper på allt.



Jag har fakta. Tillräckligt med fakta.



Det får osa hur mkt sekt det vill, som jag skrev så kan man googla på skillnaderna mellan sekt och företag. Jag blir bara irriterad på tidningar som inte har gjort en ordentlig resarch innan de publicerar artiklar. Man läser ju vad som står i tidningar, då vore det super om det som stod också var sant.

Det är tråkigt att göra dig besviken, men jag måste få skriva vad jag vill i Min blogg. Precis som Du skriver vad Du vill i din. & självklart har folk andra åsikter än vad man själv har, vilket är helt ok. Jag blev dock jäkligt irriterad. Företaget står mig varmt om hjärtat. Tror du också skulle reagera om du läste massa osanningar om ngt som stod dig nära. Tack igen för din åsikt. Och ha en bra dag :)

2008-10-08 @ 13:28:41
URL: http://www.metrobloggen.se/veronicaaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0