After the original it's probably this

After the show it's the afterparty, then...
After the party it's the hotel lobby, then...
After the Belve then it's probably Cris.
And after the original it's probably this!


En olycka kommer sällan ensam, heter det. Och det stämmer så väl så in på denna damen. Innan jag glömmer det; jag var på väg hem från M tidigare idag och medan jag väntade på buss160 vid Gullmars svängde jag in i mobilaffären där och plockade upp en ny handsfree. Liraren i butiken sa damen till mig 10 gånger (jag räknade) under en 2 minuters period. Fantastiskt. Varför jag köper en till handsfree nu är för att min senaste gått förlorad i slaget om tunnelbanemuzak.Jag har i år bytt 9 handsfree och 5 mobiltelefoner. Nu suktar jag vidare, men min ekonomi tillåter inga större utsvävningar så jag håller i pengarna och hoppas att denna handsfree ska hålla till 2009. För vem som helst annars skulle det vara en pärs, jag vet inte om den överlever november ens. Jag är oförsiktig med prylar, generellt sett... men framförallt telefoner och deras tillbehör åker på mycket stryk. I get my money's worth, om man så säger.
Jag har blivit förkyld, än en gång. Få se nu hur länge detta håller i sig. Jag hostar för kung och fosterland och min hals känns alldeles rå. Näsan är täppt, så det är som sig bör och jag har på känn att denna förkylningen kommer suga musten ur mig.
NO MAS!
Säg till om det är oversharing, men på sista tiden har mina bröst varit pubertalt ömma och de vill inte längre passa in i den bh-storleken som de tidigare glidit in i. Jag borde vara orolig, men jag måste få erkänna att jag är närmast nostalgisk. Dock har det blivit ett praktiskt problem eftersom jag måste ha en sportbh över min ordinarie. Känns instängt och läskigt. Man kanske skulle kunna hitta nöjet i större tuttar om man inte var så jefla förkyld. Dagens vandring utan ytterkläder, i blöta skor minus strumpor kan ha bidragit till utvecklingen av förkylningen.
Nu ska jag snyta mig ett antal gånger till, brygga mig kamomillte (kära läsare, alla som någonsin plockat upp en ordbok och som kan läsa dess inehåll samt ta in det och som inte är imbecilla vet att i Sverige stavar vi te: TE inte thé eller något annat spexigt!).

Så med en rinnig näsa, ett illamående som antagit bibliska proportioner, vattniga ögon och otroligt ömma halsmandlar lämnar jag er för att inta mitt te och rå om mina ömma öron och alla andra kroppsdelar som behöver rås om.

/Bell

Kommentarer
Postat av: Stefan

Trist att inte kunna fika med sjuklingen... get well now!

2008-11-27 @ 15:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0