Nördvarning på mig


Jag flaggar för nörderier... Nejdå, inget sånt alls. Jag har äntligen sparkat igång min dator efter vad som blev en lång dvala. Den hade varit hos Marcus, sen förra året. September/oktober 2007. Men nu är den hemma igen. Förvisso i ett helt nytt hem. Och igen infinner sig tryggheten här. Mina bilder, mina MÅNGA serier. MIna filmer, mina stand up-rutiner all kärlek som jag stoppat i denna datorn är hemma igen. Och jag skulle inte kunna vara lyckligare än jag är i detta nu.
Jag köpte ett matbord igår, och så mattor till både kök och hall. Nu är denna lägenhet ett hem. Mitt och Oskars hem. Mitt alldeles egna hem. Inte det första, men det enda. Jag har aldrig trivts någonstans på samma sätt som jag trivs här. Fyfan vilken lycka :)
Igår hade jag en rejäl svacka. Jag grät nog de där floderna alla talar om. Jag gick igenom innehållet på datorn och hittade ett kort på min bortgångna morfar, som fick mig att tappa det fasta greppet jag haft om mitt liv och mina käslor. Allt som jag låst in, bara rann ut. All ångest, alla känslor... både bra och dåliga.
2008 har varit ett fruktansvärt turbulent år för mig med många förluster. Far, morfar, barnet och sedan Honom. Jobb och vänner som bytts ut. Tråkigheter som ersatt varandra. Sen började saker gå bra. Mitt hjärta började läka, jag gick vidare. Hittade ett jobb jag trodde jag skulle stanna på en långre period, den mest perfekta lägenheten (utifrån mina behov och önskemål sett), en balans i livet. Sen gick det som det gick igen. Jobbet försvann, han likaså. Båda förändringarna var till det bättre. Jag trivdes inte på mitt jobb, det blev svårare och svårare för mig att ta mig dit. Jag kännde mig malplacerad och utfryst. Och med honom vet ni ju hur det var. Han var fel. Behandlade mig som skit, men likförbannat gick man ju tillbaka för jag var blåögd. Sen kom verkligheten ikapp mig. Igår behövde jag bara smälta allt, och smälta ihop. Nu känner jag mig som en hel människa för första gången i mitt liv.
Jag har inte rökt på ett par dagar. Det känns skönt, suget smyger sig på ibland men inget som lyckats övermanna min vilja. Jag har en vilja att leva. En positiv attityd inför framtiden. Nu finns inget som kan hålla mig tillbaka. With a clean bill of health. Alles är bra nu. Gutiges :)

/Bells

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0