I'ma keep truckin' on


Herrejösses, jag insåg när jag klädde på mig för att handla att jag var samma jag i nya miljöer. Precis som alltid annars, denna personen ändras inte. Trots miljöombytet. Jag ska nog ta mig i kragen, för jag har börjat bli som jag var i Uppsala. Lika deprimerad och därmed isolerad. Funderade starkt på att ställa in min inflyttnings- och födelsedagsfest som går av stapeln på lördag bara för att jag är så jävla låg. Men sen kom jag ihåg att jag bara bjudit folk som gör mig gladare, och att ställa in vore ytterst dumt.
Jag har handlat cigg, ja. Jag har rökt en, ja. Och det kommer bli fler, ja. Inte många, men bara för att lugna suget litet.

Jag är arg och besviken. På mig. Som låter såna här smärre set backs ställa hela mitt liv på ända. Ska ta mig samman. Titta på family guy, eller någon film och inta säsongens första glas julmust.

Apropå det. Är det ingen mer än jag som undrar vad fan det är som händer? Sen när börjar julen redan i oktober? Jag minns när jag var liten, så var julen något som var exklusivt för december. Sen ruckades det på gränserna och julpynt och annat skit började redan i november... Nu vet jag inte ens om jag är sugen på jul, för man kommer in i 'julstämning' redan i juli och innan december har man hunnit bli mätt på pynt och insinueringar om reor som komma skall. Jag är trött på att jul kommer innan Halloween. Det är fel och konstigt och jag har tröttnat på det.
Ja, jag vet att julklappshandel och annat skit som har med jul att göra drar in summor. Men kom igen! Den som väntar på nåt gott? Ingen som hört det? Jag har svårt att se någon rusch runt jultid eftersom man annonserar redan i oktober och folk hinner handla långt innan den faktiska julen kommit. Jag är så trött på jul redan att jag inte kan se det för mig att jag skulle kunna vara på bra humör när the jule tide kommer.
Dessutom har jag för många smärtsamma minnen som följde jul 2007 för att bara glömma sådär huxflux. Jag fick uppleva det där lilla miraklet som så många skriver om, för att sen se det slitas bort från mig. Usch, han var en hemsk människa. Och folk som skyltar med juleljus och annat pynt är lika hemska de.
Vet ni vad. Jag såg den första adventsljusstaken idag och ville gå över och knacka på hos tanten som hade den. Men vad skulle jag sagt: "Ursäkta mig frun, men DET ÄR INTE ADVENT ÄN!"
Inget är heligt längre.

Ja, jag är en 40+:are som tröttnat på dagens ungdom. Förklädd till en 22- åring, med en ovana att röka och världens absolut sämsta kondition.
Det ni!

/Bell

Kommentarer
Postat av: Lennart

Julpynten är redan uppsatt på flera ställen här i stan, i butikerna hänger och står det julsaker och skyltar om julerbjudanden. I en butik hörde jag julmusik i dag! Såg något på nätet om vad folk tror blir årets julklapp. Flera arbetskamrater har börjat köpa julklappar, ordna julfirandet och köpa julkort. Det är ju bara början av november!! Jag ignorerar allt bara.

2008-11-11 @ 20:00:15
URL: http://trannel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0