Here is your drunken fall


Halloj alla,


Nu har jag vilat upp mig från mitt datoranvändande. Jag har läst ut två böcker sedan i måndags. A spot of bother, som överraskade. Och så läste jag Dublinbor (den svenska översättningen till Dubliners). Som bekant gillar jag James Joyce sätt att skriva. Han är magnifik. Den svenska översättningen kändes som ett skämt. Jag vet inte varför man låter kompletta idioter översätta mästerverk.
Nu ska jag sparka igång Kleopatras kam (fick den som avskedspresent när jag slutade vid Semper) och sedan Bejing Babes eller vad den nu heter (fick den som avskedspresent när jag fick gå från Universum). Jag har även en hel del mail att skriva, ett paket att hämta ut och så jobb att söka. På söndag ska jag bege mig till storstan och fika med herr N. Det var inte igår sist så det ska bli spännande. Och nästa helg ska jag till fröken K för att shoppa upp alla pengarna. Intensiva vardagar och trevliga helger. Plötsligt gillar jag vintern. Och så fyller jag ju år. Det innebär att jag blir äldre, vilket känns välkommet. Ser bättre ut på CV:n om inte annat.
Nu väntar en rolig afton; fylld med trevligt sällskap, ett par öl och film. Eventuellt blir det en fortsättning framåt natten. Och kanske sover en viss herre över. Only time will tell.

/Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0