Desideria


Halloj alla,

Ja, Desideria. Så heter den nya bebisen. Mine neuer kittycat. Busunge deluxe, 12 veckor.

Huga, vad tiden bara flyger. 1 vecka till sen är det juni. Sommar på riktigt. Jag är trött hela tiden, sover på pendeltåget och bussen. Och överallt annanstans. Jag bara sover och sover, så fort jag får en liten lucka. Jobbet är rätt krävande, men hemmalivet är lugnt. Kolugnt.
Jag hinner läsa en hel del, betar mig igenom Brunstkalendern av Emma Hamberg. Gråter floder. Fyfan vad den träffade rätt. Jag vågar inte läsa den på pendeltåget, folk lär väl tro jag är helt knäpp. Men den boken är väldigt känslofylld. För mig. Jag skrattar och gråter, främst det sistnämnda.
Nu är det förvisso några få sidor kvar men jag suger på den karamellen en liten extra stund. Trots att jag är nyfiken. Hu! Vad jag är nyfiken på hur det hela slutar.
Poolen är igång nu. Ska ta mitt första dopp ikväll, eller imorgon. Det blir en del promenader och bus i trädgården med Dessi. Men livet bara rullar på. Tiden bara flyr iväg för mig. Det går bra nu. Äntligen. Jag har börjat samla mig en aning... Får se hur sommaren blir, om det blir nån semester.
Jag har 3 veckor ledigt. 27-29. Juli månad. Ska bli skönt att inte behöva vakna halv 5 och färdas 2½ timme till jobbet var morgon. Sen 2½ timme hem igen efter en jobbig dag. Bara gassa i solen, bada i poolen och kanske se mig om i Europa. Men det där får ske när det sker. Just nu sover jag mest och rår om mig själv, min hud och mitt inre.

Det nalkas sommar och jag vill må prima när jag väl får ledigt. It'll all be swell!

/Belma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0